ייצוגית נגד מאפיית ברמן בטענה לייחוס סגולה של ריפוי ללחם שיפון קל

בנוסף, לטענת המבקשת, בדיקה נוספת העלתה כי הלחם אותו רכשה כאשר סברה שמדובר בלחם דל קלוריות, אינו ראוי להיקרא "לחם קל" וסימונו ככזה על אריזתו ובפרסומי מאפיית ברמן הינו מטעה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד מאפיית ברמן מירושלים בטענה להטעייה צרכנית בנוגע ללחם שיפון קל המיוצר ומשווק על ידה. זאת, באמצעות יחוס סגולה של חיזוק או ריפוי הגוף ללחם השיפון האמור.

לטענת המבקשת, חולת סוכרת, באתר הבית של מאפיית ברמן היא מצאה כי לחמי השיפון מתוצרתה מתהדרים בסגולות רפואיות שונות, מוצגים כמונעים מחלות קשות כסרטן השד והמעי, וכמעניקים את המענה הטוב ביותר לחולי הסוכרת.

לדבריה, היא התרשמה מפרסומי מאפיית ברמן ורכשה לחם שיפון קל מתוך כוונה לשמור על בריאותה. המבקשת מדגישה, כי לא הייתה רוכשת את הלחם האמור כלל אלמלא השתכנעה מפרסומיה של מאפיית ברמן, כי יש בו כדי לחזק את בריאותה ולשמור עליה, ובין היתר להפחית את הסיכון למחלות סרטן ומחלות כרוניות רבות. בנוסף הניחה כפועל יוצא מהמילה “קל” על אריזת הלחם, כי מדובר בלחם דל קלוריות בהשוואה למוצר הרגיל.

עם זאת, לאחר רכישת הלחם וצריכתו ועל אף שהוצג באתר האינטרנט של מאפיית ברמן כבעל תכונות בריאותיות וכמסייע במניעת מחלות או עם תסמיניהן, ובכללן סוכרת, סרטן, מחלות כרוניות ועוד, הסתבר לה כי מאפיית ברמן מפרה בפרסומיה את החוק האוסר ייחוס סגולת ריפוי למצרך מזון בפרסום או כי צריכתו עשויה לרפא מחלה כלשהי או למנוע אותה.

זאת ועוד, טוענת המבקשת, בדיקה נוספת העלתה כי מעבר להפרת החוק, הלחם אותו רכשה בסוברה כי מדובר בלחם דל קלוריות אינו ראוי להיקרא “לחם קל” כלל ועיקר, וכי סימונו ככזה על אריזתו ובפרסומי מאפיית ברמן הינו מטעה.

המבקשת מעריכה את מספרם של הלקוחות שרכשו את לחם שיפון קל מתוצרת מאפיית ברמן ב-50 אלף איש ואת סכום התביעה המצרפי ב-2.3 מיליון שקל.

ממאפיית ברמן נמסר: “קיבלנו את התביעה, אנו לומדים אותה ובימים הקרובים נגיש את תגובתנו”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*