ייצוגית נגד יינות ביתן בטענה שהרשת מוכרת גבינה צהובה מגורדת במחיר העולה על הקבוע בחוק

לטענת המבקשת, הרשת מסתירה מציבור הצרכנים את העובדה הפשוטה לפיה גם גבינה מגורדת של עמק או גלבוע היא בפיקוח, ויוצרת מצג לפיו אין הגבינה המגורדת חלק מהמוצרים שבפיקוח

גבינת עמק מגורדת. צילום מסך
גבינת עמק מגורדת. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 13 מיליון שקל הוגשה כנגד רשת יינות ביתן, בטענה לפיה הרשת מוכרת במעדניות שבסניפיה גבינה צהובה מגורדת ממותגי עמק וגלבוע במחיר לק”ג העולה על הקבוע בחוק ובצו הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים.

לדברי המבקשת, אושר עמר, היא נוהגת לרכוש מדי פעם במעדניות מוצרי החלב שבסניפי יינות ביתן בעיר אשקלון גבינה מגורדת ממותג עמק של תנובה. לטענתה היא שמה לב לכך שקיים פער בין הסכום שנגבה ממנה בגין הגבינה המגורדת (סך של 53 ש”ח לק”ג) לבין הסכום לק”ג ששילמה עבור אותו מוצר ברשת שופרסל.

לדבריה, היא בדקה ומצאה אצל יינות ביתן, כי בעוד עבור גבינה צהובה פרוסה ממותג עמק המחיר לק”ג עומד על 41.3 שקל, המחיר לק”ג עבור אותה גבינה רק כשהיא מגורדת עומד על 53 שקל. בעיניה מדובר בפער לא מוצדק שכן מדובר בדיוק באותו “חומר גלם” – גבינה צהובה ומאותו מותג בדיוק, אך על גבינה מגורדת משלמים מחיר הגבוה בכ-30% מהמחירים המרביים הקבועים בצו הפיקוח רק בגלל שהיא מגורדת.

המבקשת מציינת כי על פי חוק מחויבת יינות ביתן לגבות לכל היותר 41.3 עבור ק”ג גבינה קשה – גם מגורדת ממותג עמק, וכן 39.7 שקל לק”ג לכל היותר עבור גבינה קשה גם מגורדת עבור גבינה ממותג גלבוע. גם עבור מוצרים דומים שאינם ממותגים אלה היא יכולה לגבות מחירים אלה לכל היותר. אולם בפועל יינות ביתן גובה 53 שקל לק”ג בגין גבינה קשה (צהובה) מגורדת ללא תלות במותג, ומחיר זה הוא מעל המחיר המותר לה לגבות על פי חוק.

לדברי המבקשת, מבדיקתה עולה כי מדובר במדיניות רחבת היקף של יינות ביתן. לטענתה, יינות ביתן מסתירה מציבור הצרכנים את העובדה הפשוטה לפיה גם גבינה מגורדת היא בפיקוח, ויוצרת מצג לפיו אין הגבינה המגורדת חלק מהמוצרים שבפיקוח. בכך גורמת יינות ביתן לצרכנים לרכוש ממנה גבינה מגורדת במחיר גבוה משמעותי מהמחיר שמותר היה לה לגבות. לדברי המבקשת, מדובר בהטעיה צרכנית מובהקת ביחס למחיר הנכון של הגבינה הקשה המגורדת ולהיותה תחת צו הפיקוח.

בנוסף לסעד הכספי מתבקש בית המשפט לאסור על יינות ביתן לשווק את מוצרי הגבינה המגורדת וזאת עד שתחל לגבות לכל היותר את המחיר המפוקח בגינם.

תגובת יינות ביתן: התביעה טרם התקבלה במשרדנו.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*