ייצוגית נגד יינות ביתן בטענה להטעיה במכירות דרך חנות האינטרנט

לטענת המבקש, יינות ביתן לא מעדכנת את הלקוח כי ייהנה ממחיר המבצע רק אם יהיה בתוקף בעת ליקוט ההזמנה, למרות שבתקנון חנות האינטרנט שלה היא מציינת מפורשות כי "מוצרים המוצגים למכירה בתנאי מבצע יסופקו במחיר המבצע בכפוף לכך שהמבצע הינו בתוקף במועד סגירת ההזמנה"

סניף יינות ביתן ברחובות. צילום יח"צ: נמרוד סונדרס
סניף יינות ביתן ברחובות. צילום יח"צ: נמרוד סונדרס

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד רשת הקמעונאות יינות ביתן בטענה לפיה נקטה בדרך מטעה ופסולה כלפי לקוחותיה המבצעים רכישות בחנות האינטרנט שלה. לטענת המבקש, ניר וייס, יינות ביתן מציגה בפני לקוחות אלו בתהליך הרכישה מחירים ומבצעים שונים במטרה לעודד אותם לבצע את רכישותיהם אצלה, ועם סיום ההזמנה מוצג בפני הלקוח סיכום סל הקניות והמחיר הסופי בגינו יחויב עבור המוצרים שבחר, לרבות המבצעים מהם ייהנה וסך החיסכון ברכישה בזכות מבצעים אלו. אלא מאי, כאשר מועד המשלוח אותו בוחר הלקוח חל לאחר סיום תוקף המבצעים או חלקם, מחייבת אותו יינות ביתן בגין אותם מוצרים לפי מחירם ביום ליקוט ההזמנה, ולא לפי מחירם ביום ההזמנה. באופן זה נמנע מן הלקוח ליהנות מהמחיר ו/או המבצעים שהוצגו בפניו ואושרו על ידו בעת ביצוע ההזמנה, ויינות ביתן מחייבת אותו במחיר גבוה יותר, ללא ידיעתו או אישורו לכך.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר, כי לא זו בלבד שיינות ביתן לא מעדכנת את הלקוח כי ייהנה ממחיר המבצע רק אם יהיה בתוקף בעת ליקוט ההזמנה, אלא שבתקנון חנות האינטרנט שלה היא אף מציינת מפורשות כי “מוצרים המוצגים למכירה בתנאי מבצע יסופקו במחיר המבצע בכפוף לכך שהמבצע הינו בתוקף במועד סגירת ההזמנה”.

לדברי המבקש, כל בר דעת מבין מכך שכל עוד השלים את הזמנתו בחנות האינטרנט במועד בו היה המבצע בתוקף, יחויב בהתאם למחיר המבצע, אף אם מועד המשלוח יחול לאחר סיום תוקפו. לדברי המבקש כאשר הבחין בכך, שבאחת ההזמנות שביצע לא העניקה לו יינות ביתן את מחירי המבצע אשר היו תקפים בעת ביצוע ההזמנה, הוא פנה אל יינות ביתן וזוכה על ידה בגין הפרש החיוב, דבר המעיד על מודעותה של יינות ביתן להתנהלותה הקלוקלת והמטעה.

המבקש מעריך כי סכום הנזק הממוצע לכל לקוח שביצע רכישה באתר האינטרנט של יינות ביתן, בסך של כ-15-30 שקל, וכי סך הנזק המצרפי לכלל חברי הקבוצה עולה על 2.5 מיליון שקל.

תגובת יינות ביתן לא התקבלה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*