ייצוגית נגד יוחננוף בטענה להטעייה בהצגת מוצר כחרדל למרות שאינו עומד בדרישות למוצר בצו להגנת הצרכן

לדברי המבקש, הוא הוטעה לרכוש את המוצר - מאסטר שף חרדל לחיץ - וסבר כי מדובר במוצר חרדל, על אף שאין המדובר בחרדל כלל אלא במוצר נחות יותר המוצג ב"תחפושת" של חרדל, והוא עשוי משיעור דל ומועט ביותר של רכיב החרדל, הנמוך מהשיעור המינימלי החוקי על פי הדין

רשת יוחננוף. צילום: ניר ודל, ויקימדיה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית משפט השלום בעכו כנגד רשת השיווק הקמעונאית יוחננוף בטענה להטעיית צרכנים. זאת, בכך שהרשת מציגה מוצר הנמכר לצרכני הקצה כ”חרדל”, אף שהמוצר אינו עומד בדרישות הבסיסיות ובסטנדרטים המינימליים הקבועים בצו הגנת הצרכן (סימון ואריזה של מוצרי מזון), ולפיכך הוא איננו “חרדל” ואסור לכנותו כך.

לטענת המבקש, רשת יוחננוף בוחרת להציג לצרכנים מוצר שאינו חרדל כ”חרדל” באמצעות אתר האינטרנט והיישומון למכר מרחוק, הצגת המוצר באמצעות שלט על מדפי הסניפים, ומיקום המוצר למשל יחד עם מוצרים מסוג מסוים.

לדברי המבקש, כץ לבנה תושב עפולה, הוא הוטעה לרכוש את המוצר – מאסטר שף חרדל לחיץ – עת סבר כי מדובר במוצר חרדל לנוכח מצגי יוחננוף בכל המצגים האפשריים האמורים, על אף שאין המדובר בחרדל כלל אלא במוצר נחות יותר המוצג ב”תחפושת” של חרדל, שעשוי משיעור דל ומועט ביותר של רכיב החרדל, הנמוך מהשיעור המינימלי החוקי על פי הדין.

המבקש מציין כי לאחר שטעם את המוצר שרכש הוא חש בטעם ובמרקם השונים ופחות הולמים את אלו האופייניים לחרדל.

לדבריו, הוא עיין היטב באריזת המוצר מכל צדדיו ומצא כי היצרן / היבואן אינו מעז לכנות מוצר זה “חרדל”. לטענתו בדיקה ברשימת רכיבי המוצר העלתה כי המוצר האמור של היינץ עשוי מ-12% זרעי חרדל (המינימום המותר הוא 10% זרעי חרדל) בעוד מוצרים עליהם נכתב “חרדל” (לא ממרח חרדל) מכילים כמויות נכבדות אף יותר מכפולות מכך המגיעות ל-30%.

לדבריו, אין להציג את המוצר האמור כ”חרדל” אלא לכל היותר יש לכנותו ולהציגו כ”ממרח חרדל”, ואולם רשת יוחננוף בחרה לפעול בניגוד לדין עת הציגה את המוצר “ממרח חרדל מאסטר שף”האמור לצרכניה כ”חרדל”, על מנת שהצרכן יוטעה להסיק כי הוא עומד בסטנדרט הגבוה השמור למוצר זה, ובכך עברה יוחננוף על איסור ההטעיה במוצרים ארוזים מראש הקבוע בתקן הישראלי הרשמי “סימון מזון ארוז מראש”.

תגובת יוחננוף לא נמסרה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*