ייצוגית נגד זנלכל בטענה להטעיה צרכנית: הפחתת משקל האריזות של שימורי התירס בלי לידע את הצרכן

לדברי המבקשת, ידוע כי רף ציפיתו של הצרכן כלפי מוצר שימורי תירס הנמכר באריזת ואקום היא כי תכולתו תכיל יותר מוצר ופחות מים. אולם, לדבריה, צרכניה של זנלכל מקבלים בפועל תכולה פחותה של גרעיני תירס (פחות 13.68%) בהשוואה לכלל היצרניות בפלח שוק שימורי התירס

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 7.6 מיליון שקל הוגשה כנגד החברה הציבורית זנלכל מעפולה (בעלת המותגים יכין / פרי מבורך) בטענה להטעיה צרכנית, על ידי הפחתת משקל האריזות של מארזי שימורי התירס בפחיות ובמארזי שלישיה, בלי ליידע על כך את הצרכנים.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים נאמר כי זנלכל היא היצרנית היחידה המשווקת שימורי גרעיני תירס במים (לא בוואקום) בפחיות נמוכות המשמשות את כלל השוק לשיווק בוואקום. זאת בתכולה של 246 גרם לאחר סינון (שיעור של 84% תירס) ובכמות תמיסה של מים בשיעור 38.5%. לעומתה של זנלכל, כלל היצרניות משווקות באותן אריזות נמוכות, באותם גדלים ובאותו נפח אריזה, פחיות גרעיני תירס בוואקום בתכולה אחידה של 285 גרם לאחר סינון ( שיעור תירס של 61.5%)  ובכמות תמיסה שאינה עולה על 16.17% ממשקלו הנקי של המוצר. בבקשה נאמר, כי  עסקינן בפערי תכולה של 39 גרם למוצר, וזאת מבלי שזנלכל תבהיר כי עסקינן במוצרים הארוזים במים ולא בוואקום.

לדברי המבקשת, אלינור כליפזאדה, ידוע כי רף ציפיתו של הצרכן כלפי מוצר שימורי תירס הנמכר באריזת ואקום היא כי תכולתו תכיל יותר מוצר ופחות מים. אולם לדבריה, צרכניה של זנלכל מקבלים בפועל תכולה פחותה של גרעיני תירס (פחות 13.68%) בהשוואה לכלל היצרניות בפלח שוק שימורי התירס.

לטענת המבקשת המדובר בתופעה חמורה של ייקור מוצר צריכה בסיסי באמצעות הפחתת משקל אריזתו ותוך הותרת מחירו על כנו, ללא מתן גילוי אפקטיבי, תוך הסתרה מובהקת של העובדות, ועל מנת לייקר את מחיר המוצר בעורמה.

אשר על כן מתבקש בית המשפט לחייב את זנלכל להשיב לצרכניה את כספי ההתייקרות הסמויה, ובנוסף לפצות אותם בגין נזקיהם הלא ממוניים בדמות תחושות כעס ומרמור עת הבינו כי הוטעו לגבי כדאיות הקנייה.

תגובת החברה לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*