ייצוגית נגד ויקטורי בטענה להטעיה צרכנית – שימוש במונחי מכירה מיוחדת כאשר מדובר למעשה במחיר הרגיל של המוצרים

סניף של רשת ויקטורי. צילום: ניר ודל, ויקימדיה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד כנגד רשת המרכולים ויקטורי בטענה להטעיה צרכנית.  בבקשה נטען כי ויקטורי מנהיגה מדיניות פסולה במסגרתה היא מציגה ומפרסמת ברבים ומזמינה את ציבור לקוחותיה לבצע רכישה של מוצרי מעדנייה מן הפסידים (מיני פסטרמות, נקניקים וכו’) באצטלה כוזבת של מבצעים מוגבלים בזמן ומכירה מיוחדת מתוקפת למועד סף, הגם כי הלכה למעשה מדובר במחירם הרגיל של המוצרים.

זאת תחת שימוש עקבי בתיחום פיקטיבי של העסקה (המצג: בתוקף עד) ו/או תחת כסותם של “מבצעים תקופתיים” (כגון “מבצעי מרץ” / “מבצעי אפריל”) ו/או שימוש במונחי מכירה מיוחדת. כאמור, כל זאת שעה שהלכה למעשה מדובר בנוהג של עסקאות כמות קבועות ברשת באופן מתמשך במרבית ימות השנה, ושעה שכאמור מדובר במחירן הרגיל של העסקאות במסווה של מבצעים לכאורה מוגבלים בזמן.

בפועל נטען בבקשה, כי ויקטורי מוכרת עסקה כמותית מסוימת ב-X שקל באופן קבוע ובמחיר רגיל לעסקה הכמותית, ומתארת עסקה זו כעסקה המתוחמת בזמן וכמבצע אטרקטיבי ללקוחותיה באופן המנוגד לדין. זאת, כאשר מכירת הטובין מסבה לה רווחים נאים, תוך עידוד הצרכן לרכישה מהירה (בשל תיקופי מבצעים כוזבים) של כמויות מזון מן החי הרגיש לקלקול מיקרוביאלי – תוך פגיעה בשיקול האוטונומי של הצרכן באשר ליכולתו להעריך באופן כנה את כדאיות העסקה והצורך הממשי בביצועה בעטיה.

המבקש פורטנוי צפריר תושב חדרה מציין כי עסקה מן הסוג שבנדון אינה מהווה “מכירה מיוחדת” ו/או מבצע המתוקפת לסד זמנים מסוים, אלא המדובר בעסקה כמותית מתמשכת, ולכן אין להציגה במסגרת מצגי מבצעים (שילוט, תיקוף מועדים, והיצגים כוזבים).

המבקש סבור כי אילו הטובין לא היו מוצגים באצטלה של “מבצע” תחת היצג כוזב הנוגע לתיקוף מועד סף, הצרכן הסובר לטעות כי עקב הזדמנות חד פעמית או ארעית עליו לרכוש טובין אלו במהרה, שהרי אם לא – תאבד לו זכותו, לא היה רוכש את הטובין ותר אחר מבצעים אמיתיים בסניפי ויקטורי ואף ברשתות אחרות, או אף מעדיף את מיני הטובין במתכונת ארוזה מראש המבטיחה שמירה מיטבית על טריות המוצר.

תגובת ויקטורי לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*