ייצוגית נגד הרשתות קפה קפה, קפה לנדוור, קפה גרג, BBB וזכייניהן על הפרת החובה להגיש קנקני מים ללקוחות ללא תשלום

לטענת המבקשים, המשיבות נמנעות במכוון מלהגיש לציבור לקוחותיהן מי שתייה צוננים ללא תשלום, במטרה ברורה להעשיר את כיסן על ידי כך שציבור לקוחותיהן ירכוש משקאות קלים בתשלום או מים מינרליים הנמכרים במחיר מופקע

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של כ-293 מיליוני שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת כנגד רשתות בתי הקפה: קפה קפה, קפה לנדוור וקפה גרג, וכנגד רשת BBB מסעדות ו-34 זכייניהן. זאת, בטענה להפרה בוטה של הוראות חוק בניינים ציבוריים (מתקני שתייה למים צוננים), הנוגעת לחובה של מסעדה, בית אוכל, בית קפה, או מקום כיוצא באלה להגיש לכל לקוח קנקן מי שתייה צוננים ללא תשלום.

בבקשה שהוגשה באמצעות עוה”ד יואב שימשי ותמר מורד נאמר כי הוראות חוק מי צוננים מבטאות את הכרת המחוקק בנחיצות שתיית מים מרובה ובחשיבותה, בייחוד במקומות ציבוריים בהם מצוי קהל רב ואשר בהם מוגש אוכל, ולכן נקבע בחוק כי כל לקוח יקבל קנקן מי שתייה צוננים ללא תשלום ומיוזמתו של בית העסק.

ואולם המשיבות נמנעות במכוון מלהגיש לציבור לקוחותיהן מי שתייה צוננים ללא תשלום, במטרה ברורה להעשיר את כיסן על ידי כך שציבור לקוחותיהן ירכוש משקאות קלים בתשלום או מים מינרליים הנמכרים במחיר מופקע שבין 11 שקל ל-25 שקל לכוס שתייה או בקבוק מים.

עוד טוענים המבקשים: מעין איטה, רועי מורד, ועומר כהן, כי בהימנעותן מהגשת מי שתייה צוננים ללא תשלום לציבור לקוחותיהן מפיקות המשיבות רווח נוסף, שכן נחסכות מהן עלויות מי השתייה הצוננים לכל שולחן, וזמן הטיפול בהכנת קנקני שתייה, חיסכון בכוח אדם וכיוצא בזאת. בבקשה נטען כי ציבור לקוחותיהן של המשיבות זכאים להחזר הסכומים ששילמו עבור רכישת המשקאות בשל העדר הגשת שתייה לא תשלום, וכן לפיצויים בלתי ממוניים בגין עוגמת נפש, פגיעה באוטונומיה ופגיעה בריאותית.

מרשת BBB נמסר: “התביעה התקבלה אצלנו לפני מספר ימים ואנו לומדים את הנושא”.

תגובת שאר הנתבעות לא התקבלה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*