ייצוגית נגד הרשתות חצי חינם ויוחננוף בטענה למכירת חמאה שהוצגה כנטולת מלח

נטען כי המוצר "חמאת ואליו" מוצג על ידי הרשתות כ"חמאה ללא מלח" והצרכנים רוכשים את המוצר האמור בהסתמך על כך. בדיעבד הסתבר לצרכנים כי אין המדובר במוצר שאינו מכיל מלח וסקירת האריזה מגלה שאין עליה כל ציון על אודות היותו מוצר ללא מלח, אלא לכל היותר "ללא תוספת מלח"

חמאת ואליו. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 1.8 מיליון שקל הוגשה לבית משפט השלום בחיפה כנגד רשתות המזון יוחננוף וחצי חינם, בטענה למכירת מוצר השונה מהותית ממה שהוצג.

בבקשה שהוגשה על ידי עידו בויך ואבי שמרי נאמר כי המוצר “חמאת ואליו(Valio) מוצג על ידי רשתות יוחננוף וחצי חינם כ”חמאה ללא מלח” והצרכנים רוכשים את המוצר האמור בהסתמך על כך שאכן מדובר במוצר ללא מלח. אולם בדיעבד, לאחר רכישה וצריכה של המוצר, הסתבר לצרכנים כי אין המדובר במוצר שאינו מכיל מלח. בבקשה נאמר, כי סקירת אריזת המוצר בדקדקנות מגלה שאין על אריזתו כל ציון על אודות היותו מוצר ללא מלח, אלא לכל היותר “ללא תוספת מלח”.

המבקשים מציינים כי היצרן, היבואן והמשווק אינם מכנים את המוצר “ללא מלח” מהסיבה הפשוטה לפיה קיים סטנדרט חוקי בעניין זה שהמוצר אינו עומד בו כדי להיקרא “ללא מלח”.

בענייננו, נאמר בבקשה, המוצר המוצג כ”ללא מלח” מכיל 8 מ”ג נתרן ל-100 גרם בעוד שעל פי התקן מוצר “ללא מלח” הוא מוצר המכיל לכל היותר 5 מ”ג נתרן ל-100 גרם מוצר, דהיינו כ-50% יותר נתרן מהכמות המקסימלית המותרת. המבקשים מציינים כי בדיקה באתרי רשתות מובילות אחרות מעלה כי הן לא מכנות את המוצר “ללא מלח”.

לדברי המבקשים נקל לשער את אכזבתם, כעסם, ועוגמת הנפש הרבה של הצרכנים עת התגלה להם בדיעבד כי הוטעו וכי המוצר אותו רכשו, בסוברם כי הוא אכן “ללא מלח” כהגדרתו על פי הסטנדרט המחייב, אינו כזה וכי הוא מכיל למעשה מלח בכמות הגדולה ב-50% מהכמות המותרת המאפשרת סימונו ושיווקו כ”ללא מלח”.

תגובת הנתבעות לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*