ייצוגית נגד דיפלומט בטענה להטעיה: מציעה מוצרים בהנחה כאשר בפועל המחיר לא משתנה ולא מוזל לזמן קצוב

בבקשה נאמר כי התנהלותה האמורה של דיפלומט הסבה ללקוחותיה תסכול רב, עוגמת נפש ותחושה לפיה הם רומו על ידה. בנוסף נגרם להם נזק כספי שכן הם שילמו עבור מוצרים בהנחה כשבפועל קיבלו מוצרים במחיר קבוע בכסות של מחיר נמוך יותר

קבוצת דיפלומט. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בטענה להטעיה צרכנית חמורה הוגשה כנגד דיפלומט מפיצים (1968), אחת מחברות המכירות וההפצה הגדולות בישראל בתחום מוצרי הצריכה, המזון, והמשקאות המשווקת ומוכרת את מוצריה בישראל ובחו”ל כמוצרי צריכה המוניים.

לטענת המבקש איתן דוידוביץ מבנימינה, דיפלומט מוליכה שולל את לקוחותיה שעה שהיא מפרסמת במדיות השונות, לרבות באמצעות אתר אינטרנט ובאמצעות הפייסבוק, מחירים של מוצרים כשלצידם מחיר לפני ו/או אחרי הנחה, כמבצע או הטבה, ואולם בפועל היא מספקת ללקוחותיה מוצרים במחירים זהים או דומים. זאת לאורך חודשים ושנים, ודאי לתקופה העולה על 35 ימים, בניגוד לאמור בחוק הגנת הצרכן, התנהלות שאינה עולה בקנה אחד עם הוראות הדין ועם הנחיות הממונה על הגנת הצרכן.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד נאמר כי אין המדובר בהנחות אמיתיות ו/או במבצע ו/או בהטבה, אלא במכירה רגילה, במחיר רגיל, וללא זמן קצוב. כך מפרסמת דיפלומט באתר האינטרנט שלה הנקרא: “לור אספרסו” ובדף הפייסבוק המופעל על ידה ובמדיות נוספות, מוצרי קפה וקפסולות קפה כשהן כוללות מחיר מלא ומחיר לאחר הנחה, כאשר בפועל היא מוכרת מוצרים אלו במחירים זהים או דומים, לתקופה ממושכת בת חודשים ואף שנים, תוך הטעיה מכוונת של הצרכנים.

המבקש מציין כי הזמין באמצעות אתר האינטרנט של דיפלומט מספר קפסולות קפה לור ב”מחיר מבצע” וגילה כי הקפסולות האמורות לא נרכשו על ידו בהנחה אמיתית, וכי מדובר במחיר רגיל ו/או קבוע אשר אינו חוסה תחת מבצע או הנחה מיוחדת, מחיר שאינו משתנה ואינו מוזל באופן אמיתי לזמן קצוב ומוגבל.

בבקשה נאמר כי התנהלותה האמורה של דיפלומט הסבה ללקוחותיה תסכול רב, עוגמת נפש ותחושה לפיה הם רומו על ידה. בנוסף נגרם להם נזק כספי שכן הם שילמו עבור מוצרים בהנחה כשבפועל קיבלו מוצרים במחיר קבוע בכסות של מחיר נמוך יותר, ובכך נמנעה מהם אפשרות לבחינת חלופות וביצוע צרכנות נבונה.

תגובת החברה: “בתגובה לפנייתך הרינו לעדכן כי בקשה לאישור תובענה ייצוגית מאת מר איתן דוידוביץ התקבלה במשרדי החברה רק אתמול ביום ​5.7.23. אנו למדים את פרטיה ונוכל להגיב בהתאם”.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*