ייצוגית נגד ג’פניקה בטענה שאינה מסמנת במדבקות אדומות קינוחים המשווקים על ידה בחנויות מקוונות

עוד נטען, כי ברשת לא מציינים את כמויות וסוגי הסוכרים שיש במוצרים, כמויות השומנים, נתרן, ופחמימות. זאת, בניגוד להוראות תקנות ההגנה על בריאות הציבור - מזון וסימון תזונתי

קינוחי משלוחים בג'פניקה. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בת”א כנגד רשת המסעדות האסייתית הגדולה ג’פניקה (כ-50 סניפים), בטענה לאי סימון מוצרי הקינוח המשווקים על ידה בחנויות מקוונות במדבקות הסימון האדומות ואי הצגת פירוט כמויות וסוגי הסוכרים שיש במוצרים, כמויות השומנים, נתרן, ופחמימות. זאת, בהתאם להוראות תקנות ההגנה על בריאות הציבור (מזון) (סימון תזונתי), החל ממועד כניסתן לתוקף בחודש ינואר 2020.

כחלק מזאת נטען בבקשה, כי הקינוחים המשווקים על ידי ג’פניקה בחנויות המקוונות אינם מסומנים שם בהתאם לדרישות הדין, ומשכך במועד ביצוע ההזמנה באמצעות החנויות המקוונות, הצרכן אינו מודע לעניין היעדר הסימון כנדרש, והעניין יתברר לו רק לאחר קבלת המשלוח. בכך נמנעת מהצרכן האפשרות לערוך בחירה מושכלת אם הוא מעוניין ברכישת מוצר הקינוח ואם לאו.

בבקשה שהוגשה על ידי עו”ד ספיר שמחה טובי מנתניה מצוין כי ג’פניקה, באמצעות היישומון שלה וכן באתר האינטרנט שלה, אכן מסמנת בהתאם להוראות הדין חלק ממוצרים המוכרים לקהל הרחב, כמו למשל בקבוק קוקה קולה, אך דווקא את הקינוחים הייחודיים המשווקים על ידה, מוצרים שאינם “מן המפורסמות” לכל צרכן וצרכן – היא כלל אינה מסמנת.

עוד נאמר בבקשה, כי הגם שג’פניקה משווקת את מוצריה באמצעות חנויות מקוונות נוספות כמו זו של וולט או תן ביס – הרי שאף שם לא מסומנים מוצרי הקינוח החייבים בסימון בהתאם להוראות הדין.

הפרת דין זו, נטען בבקשה, מעשירה את ג’פניקה, שכן בדרך זו הסיכוי כי צרכן יתחרט לרכוש קינוח לנוכח סימונו לא יתממש, שכן הצרכן יהיה מודע לסימון המוצר רק לאחר שיקבל את המשלוח יפתח את השקית ואריזת המוצר ואז ייחשף לסימון.

תגובת ג’פניקה לא התקבלה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*