ייצוגית נגד אסם ומנעמים תעשיות מזון בטענה להטעיה בסימון המוצר “ופלים בטעם שוקולד”

לדברי המבקש, הוא סבר כי מדובר בוופלים שוקולד לכל דבר ועניין דהיינו מוצר העשוי באמת משוקולד, ואולם עיון ברשימת רכיבי המוצר שבגב המוצר העלה שאין המדובר במוצר שוקולד כלל

ופלים בטעם שוקולד. צילום אילוסטרציה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית משפט השלום בעכו כנגד חברות אסם תעשיות מזון ומנעמים תעשיית מזון. בבקשה נאמר כי שתי החברות הללו משווקות מוצר הנקרא: “וופלים בטעם שוקולד” כאשר חברת מנעמים נמנית עם יצרני הוופלים והמאפים המתוקים המובילים והוותיקים בישראל.

ואולם, טוען המבקש שלומי מלכה, תושב כפר תבור, כי אף שמדובר במוצר שהינו רק בטעם שוקולד, המילה “שוקולד” מוצנעת בניגוד לדין באותיות קטנות במטרה להעלים עובדה זו מעיני הצרכן. המבקש מציין כי התקן הישראלי הרשמי לסימון מוצר מזון ארוז מראש קובע כי אם בשם המזון מופיעות מספר מילים, אזי כל המילים ייכתבו בשם ובגודל אחד, ובהדגש אחד, ואם קיים תקן מיוחד למוצר, הרי שסימון השם ייעשה רק אם המוצר עומד בקריטריונים המפורטים בתקן המיוחד.

לדבריו, הוא סבר כי מדובר בוופלים שוקולד לכל דבר ועניין דהיינו מוצר העשוי באמת משוקולד, ואולם עיון ברשימת רכיבי המוצר שבגב המוצר העלה שאין המדובר במוצר שוקולד כלל.

עוד טוען המבקש, כי המוצר כולל בחזית האריזה ובצדדיה באופן מתוחכם שוני רב בגדלי המילים שבשם המוצר, תוך הדגשת המילה “שוקולד” והצנעת המילה “בטעם”. כך גם גובה אותיות המילה “בטעם” הנו 4 מ”מ, גובה אותיות המילה “וופלים” הנו 8 מ”מ, ואילו גובה אותיות המילה “שוקולד” הנו 10 מ”מ.

כמו כן ניתן להבחין בכך שגובה רוחב המילים קטן ממילה למילה, כאשר המילה “שוקולד” זכתה לפונטים “שמנים” יותר, המילה “וופלים” לפונטים קטנים יותר, ואילו המילה “בטעם” זכתה לפונטים ה”רזים” ביותר.

בבקשה מצוין עוד כי השוני בגודל המילים מופיע כך גם בפאות הצדדיות של המוצר פעמיים נוספות.

כך טוען המבקש הוא הוטעה לרכוש מוצר שחשב שהוא וופלים שוקולד לנוכח מצגיהן של אסם ומנעמים, על אף שאין המדובר במוצר זה כלל וכלל. לדבריו, מדובר במוצר נחות ב”תחפושת” של וופלים שוקולד אשר נרקח באופן מלאכותי וזול ללא כמות הקקאו המינימלית הנחוצה, תוך ערבוב רכיבים רבים, ובהם חומרי טעם וריח, ואי עמידה בסטנדרט המינימלי של שוקולד.

תגובת אסם: “אסם נסטלה טרם קיבלה לידיה את התביעה. אם וכאשר נקבל, נלמד אותה ונשיב בבית המשפט כמקובל”.

ממנעמים נמסר: “אין תגובה”.

2 Comments

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*