ייצוגית נגד אסם וטבעול בטענה למצג שווא בסדרה “עם המון חלבון”

בפועל, נאמר בבקשה, אין למוצרים "עם המון חלבון" כל יתרון על מוצרים מקבילים מבחינת ערכים תזונתיים, אין בהם יותר חלבון, ואין להם שום יתרון מובהק אחר, אך מחירם גבוה משמעותית

אתר אסם. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 6.24 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז כנגד חברת אסם השקעות והחברה הבת שלה טבעול לייצור תחליפי בשר ממקור צמחי. זאת, בטענה למצג שווא לפיו בסדרה החדשה של טבעול – “עם המון חלבון” – יש שיעור חלבון גבוה.

בבקשה נאמר, כי לפני כשנתיים השיקה טבעול סדרת מוצרים המכונה “עם המון חלבון” ועל גבי האריזה התווסף כיתוב זה באופן מובלט. לדברי המבקש חננאל כהן, ההסבר שסיפקה טבעול לייקור במחירי מוצרי הסדרה החדשה לעומת המוצרים הקלסיים ששווקו עד להשקתה, ייקור שבוצע באמצעות הקטנת האריזות ללא הורדת מחיר בהתאם – היה כי תוספת החלבון מייקרת את עלויות הייצור.
בבקשה נאמר עוד, כי מוצרי הסדרה “עם המון חלבון” העשויים מסויה מובדלים לטובה מול מוצרים אחרים כאילו הם מועשרים ברכיב זה, ואולם הלכה למעשה המצג “המון חלבון” מטעה את הלקוחות לסבור כי יש במוצר האמור שיעור חלבון חריג לטובה, הגבוה משיעורו במוצר מקביל שאינו מתהדר בכינוי “עם המון חלבון”, ובהתאם מפתה את הלקוח לשלם בעבורו מחיר גבוה משמעותית.

בבקשה נטען, כי מאז השקת הסדרה החדשה עומדות בפני הלקוח שתי חלופות לרוב מוצרי טבעול הקיימים בסדרה החדשה – חלופה זולה ללא הכיתוב “עם המון חלבון” (מוצר טבעול או מייצור מתחרה) וחלופה יקרה עם הכיתוב.

בפועל, נאמר בבקשה, אין למוצרים “עם המון חלבון” כל יתרון על מוצרים מקבילים מבחינת ערכים תזונתיים, אין בהם יותר חלבון, ואין להם שום יתרון מובהק אחר, אך מחירם גבוה משמעותית.

בבקשה נאמר כי המוצר היחיד בסדרה החדשה בו יש באמת יותר חלבון מאשר במוצר הסדרה הוותיקה הוא שניצל תירס לגביו הגדילה טבעול את שיעור החלבון מ-8% ל-12% וההבדל המובהק והניתן לכימות הזה מצוין באמצעות כיתוב מובהק וניתן לבדיקה על חזית האריזה – תוספת 50% חלבון. זאת, להבדיל מהכיתוב “המון”, המעורפל והמטעה שבו משתמשת טבעול לגבי מוצרים להם היא לא הוסיפה בכלל חלבון אך העלתה את מחירם. ללמדך, שבמקום בו טבעול אכן הוסיפה כמות משמעותית של חלבון, היא יודעת לציין נתון כמותי, אמפירי, אובייקטיבי ובר השוואה לגבי כמה בדיוק הוסיפה – 50%, ואילו במקום בו העלתה את המחיר ללא הצדקה היא מציינת היגד מעורפל, סובייקטיבי, שאינו כמותי ואינו ניתן להשוואה – “המון”.

בבקשה נאמר, כי אם הלקוח היה יודע כי ניתן לרכוש מוצר מקביל עם אותו שיעור חלבון – אותו “המון” או אפילו גבוה ממנו – במחיר זול משמעותית, לא היה מתפתה לרכוש את המוצר היקר.

תגובת אסם: “אסם תלמד את הבקשה ותגיב בהתאם בבית המשפט”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*