ייצוגית נגד אושר עד בטענה שהיא נמנעת מלציין את המחיר האמיתי ליחידת משקל של תפוחי האדמה

התביעה ייצוגית היא בהיקף מצרפי מוערך של כ-44 מיליון שקל. בבקשה נאמר כי תפוחי האדמה בסניפי הרשת נמכרים באריזת רשת כאשר המחיר הוא קבוע לכל יחידת אריזה, לא משנה מה משקלה, ללא ציון המחיר לק"ג, אלא רק המחיר לאריזה שלמה, וכן בתפזורת, כאשר אין שלט למחיר לק"ג והמחיר מחושב אך ורק בקופה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של כ-44 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז כנגד רשת המרכולים אושר עד הפונה בעיקר למגזר הדתי. זאת, בטענה להטעייה חמורה בכך שהיא נמנעת מלציין את המחיר האמיתי ליחידת משקל בכל הנוגע למכירת תפוחי האדמה, ובכך אינה מאפשרת לקונה לבצע השוואת מחיר עם מוצר זהה ברשת אחרת.

המבקש חיים עינבר מציין, כי בחודש מרץ אשתקד הוגשה על ידו בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד אושר עד ביחס לחישוב מבצעי מכירת דגי סולומון, בהם נקבע מחיר קבוע לק”ג לקנייה בהיקף של עד 3 ק”ג, ואילו בקופה מוצגים המחירים כאילו ניתנת הנחה, כאשר המחיר הסופי יותר גבוה מהמחיר שפורסם על המוצר.

עתה טוען המבקש, כי אושר עד מוכרת תפוחי אדמה, מוצר בסיסי במגזר הדתי והחילוני, בדרך שיווק המקשה עד בלתי אפשרי ללקוחותיו לדעת מה מחירו ובפרט לדעת מה אכן קיבלו.

בבקשה נאמר כי תפוחי האדמה בסניפי הרשת נמכרים באריזת רשת כאשר המחיר הוא קבוע לכל יחידת אריזה, לא משנה מה משקלה, ללא ציון המחיר לק”ג, אלא רק המחיר לאריזה שלמה, וכן בתפזורת כאשר אין שלט למחיר ליחידת ק”ג והמחיר מחושב אך ורק בקופה.

המבקש מציין, כי מדובר במוצר הנמכר בעשרות טונות לחודש ולציבור אין דרך להשוות מחירים או לדעת איזה כמות הוא רוכש. הצרכן, נטען בבקשה, לא יכול לכלכל את צעדיו ולדעת מה עדיף לו לקנות, תפזורת או אריזה,איזה אריזה כדאי לקנות והאם לשקול כל אריזה ואריזה.

הצרכן, נאמר עוד בבקשה, אינו יכול לדעת מה מחיר ק”ג תפוחי אדמה לא רק באריזה, שכאמור מחירה קבוע לכל אריזה אך בכל אריזה יש משקל שונה, אלא גם מחיר תפוח אדמה בתפזורת.

בדרך זו, טוען המבקש, משטה הרשת בלקוחותיה, פוגעת בחופש הבחירה ובאוטונומיית הפרט לכלכל את צעדיו ואינה מאפשרת לצרכן שיקול כלכלי, הגיוני, המבוסס על מידע אמת של מחיר המוצר.

עד כה לא התקבלה תגובת הנתבעת.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*