ייצוגית בהיקף 7 מיליון שקל נגד זנלכל בטענה לסימון מטעה של מוצרי עגבניות בשימורים

לטענת המבקשות, חוסר השקיפות באשר לקיומו של מלח בהרכב המוצר מאיינת את ידיעתו של הצרכן לשיעורי הנתרן בפועל והוא מסתמך על סימון מרכיבי המוצר ובשל כך אינו תר אחר ערך זה בטבלת הערכים התזונתית, מתוך ידיעה כי עגבנייה טבעית מכילה שיעורי נתרן נמוכים. בשל כך הוא צורך יותר נתרן באופן בלתי רצוני

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 7 מיליון שקל הוגשה כנגד החברה הציבורית זנלכל מעפולה בטענה לסימון כוזב ומטעה של מוצרי העגבניות בשימורים המשווקים תחת המותגים יכין ו-פרי מבורך, תוך הצגתם באופן שאינו משקף נכונה את הרכב המוצרים ושיעור העגבניות הטריות ו/או הגולמיות דה-פקטו במוצרים. בפרט – הסתרת רכיב המלח מהרכבם של שימורי העגבניות האמורים.

לטענת המבקשות, חנה חזות ושרה ענבר, חוסר השקיפות באשר לקיומו של מלח בהרכב המוצר מאיינת את ידיעתו של הצרכן לשיעורי הנתרן בפועל,  וכי הוא מסתמך על סימון מרכיבי המוצר ובשל כך אינו תר אחר ערך זה בטבלת הערכים התזונתית, מתוך ידיעה כי עגבנייה טבעית מכילה שיעורי נתרן נמוכים ביותר. בשל כך הוא צורך יותר נתרן באופן בלתי רצוני ומודע.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נטען כי זנלכל הסוותה את ערכם המופחת של המוצרים, ובפרט הסתירה את שמם התקני של מוצריה ומשקל המוצרים לאחר סינון. בכלל זאת את העובדה כי מוצרי העגבניות המוכלים בפחיות השימורים אינם בבחינת 100% עגבניות גולמיות חתוכות בתצורות שונות, אלא מוצרים המכילים מעגבניות, ובנוסף מרכיב מיץ עגבניות או תרכיז עגבניות או כל משרה נוזלי אחר גורע משיעור העגבניות הטריות בפועל.

לטענת המבקשות, את העובדות הנכונות באשר למהות המוצר זנלכל הסתירה משמם התקני של המוצרים, על מנת שהצרכן יסבור כי מדובר ב-100% עגבניות ללא תיווך או משרה נוזלי או כל מוצר לוואי אחר של עגבנייה.

בנוסף נאמר כי זו אף הסיבה כי משקל המוצר לאחר סינון הוסתר כליל מאריזותיהם של מרבית מוצרי החברה על מנת לשוות נופך מטעה למוצרים, המאיין במכוון את היוודעות הצרכן למוצר כהווייתו.

לסיכום נטען כי הסתרת קיומם של רכיבים מסימון רשימת הרכיבים ו/או משמות המוצרים נובעת מחמת רצונה של החברה להסוות את מפרט חומרי הגלם ששימשו במפעלה להכנת המוצר המוגמר, וכדי שהצרכן יוטעה לסבור כי המוצר מורכב מ-100% עגבניה טרייה חתוכה טבעית וגולמית ללא תוספות הנחותות בערכם.

תגובת הנתבעת לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*