ייצוגית בהיקף כ-76 מיליון שקל הוגשה נגד סטארקיסט פודור בטענה להטעיה במשקל המוצרים

נטען כי בשלב מסוים החלה החברה לייצר ולשווק לקמעונאים קופסאות שימורים של טונה מסוג סטארקיסט או סטארקיסט שפע במשקל של 140 גרם ו-120 גרם (במקום 160 גרם) בלי לתת גילוי נאות, ולמעשה בלי לגלות כלל כי המדובר במשקל מופחת

טונה סטארקיסטלייט בשלושה טעמים. צילום: יח"צ
טונה סטארקיסטלייט. צילום: יח"צ

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 76.2 מיליון שקל הוגשה כנגד חברת סטארקיסט פודור בטענה להטעיה צרכנית, כפועל יוצא מהפרה של חובתה כיצרן לגילוי נאות לצרכן בכל הנוגע למשקלם המופחת של המוצרים “טונה סטארקיסט” ו”סטארקיסט שפע” שמשקלן 140 או 120 גרם, בין אם הן משווקות במארז ובין כיחידות בודדות. זאת, מאחר שהחברה לא סימנה את יחידות הטונה או המארז באופן ברור על ידי שינוי הכיתוב ובהבלטה יתרה שהמדובר במשקל מופחת.

לדברי המבקש, אריה ערמון, ממועד השקת מארז הרביעיות בשנת 2002 ועד לפני מספר שנים נמכרו מארזי רביעיות הטונה בשמן, המוצר המוביל בשוק ומוצר הטונה הנמכר ביותר, כאשר משקל כל אחת מיחידות הטונה הינו 160 גרם בלבד.

בבקשה נאמר, כי עניינה הינה בהתנהלות חסרת תום לב של חברת סטארקיסט פודור, כאשר ככל הנראה משנת 2015 החלה החברה לייצר ולשווק לקמעונאים קופסאות שימורים של טונה מסוג סטארקיסט ו/או סטארקיסט שפע במשקל של 140 גרם ו-120 גרם, וזאת מבלי לתת גילוי נאות, ולמעשה בלי לגלות כלל כי המדובר במשקל מופחת.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר, כי החברה החלה לשווק את הטונה במשקל 140 גרם ברשתות הקמעונאיות, הן כיחידות בודדות ואף הגדילה לעשות והחלה לשווקה גם במארזים כגון מארזי 2 יחידות, 6 יחידות, 9 יחידות ואף מארזי 12 יחידות, וכל זאת ללא גילוי נאות לצרכנים כאמור. בבקשה נאמר, כי את מארזי הטונה במשקל 120 גרם מוכרת החברה גם לפי המידע שבאתר שלה, במארזים של רביעיות.

לדברי המבקש יתכן כי החברה מוכרת את הטונה גם במארזים או במשקלים נוספים אחרים אשר גם בהם יש להטעות את הצרכנים.

בבקשה נאמר, כי כאשר יחידות הטונה נמכרות במארז הדבר מקשה עוד יותר על הצרכן הפשוט לבחון את משקלה של כל אחת מקופסאות השימורים, וכאשר כאמור מדובר בהפרש מזערי במשקל הטונה, הרי שברור כי לא ניתן להבחין בו בעין בלתי מזוינת, דבר הגרם להטעיה ודאית של הצרכן הפשוט, קל וחומר כאשר לא ניתן גילוי נאות מטעם היצרן כי המדובר באריזה מוקטנת.

בבקשה מצוין, כי מתחרותיה של חברת סטארקיסט פודור אינן מטעות את צרכניהן באופן בוטה כפי שהיא נוהגת.

בית המשפט מתבקש להורות לחברה לתקן את התנהלותה כך שתגלה לצרכנים באופן ברור ונאות כי משקלן של יחידות הטונה האמורות הינו משקל מופחת, ולסמן את יחידות הטונה והמארזים באופן ברור על ידי שינוי הכיתוב ובהבלטה יתירה, שהמדובר במשקל מופחת. בנוסף לחייב את החברה להשיב לצרכניה את מלוא התעשרותה על חשבונם ולפצותם בגין נזקיהם הממוניים והבלתי הממוניים בגין התנהלותה.

תגובת סטארקיסט פודור לא התקבלה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*