ייעוץ דיאטני וארוחות שף במרכז נורית, בית דיור חדש לתשושי נפש ביפו

אורלי פיס, שפתחה בימים אלה בית הדיור המושקע לתשושי נפש בבמרחק הליכה מהים ביפו, החליטה לצרף לניהול המקום את השף אליאב בצלאל ואת התזונאית יוליה גינזבורג על מנת לגוון ולשפר את הארוחות

יוליה גינזבורג, התזונאית של מרכז נורית. צילום: יח"צ
השף אליאב בצלאל במרכז נורית. צילום: אסף לוי

ארוחות גורמה וייעוץ דיאטני צמוד יכולים להיות מקדם שיווק לבתי אבות, כך סבורה אורלי פיס, שפתחה בימים אלה בית דיור יוקרתי לתשושי נפש ביפו בשם מרכז נורית. פיס החליטה לצרף לניהול המקום את השף אליאב בצלאל ואת התזונאית יוליה גינזבורג על מנת לגוון ולשפר את הארוחות.

המקום נפתח השבוע בהשקעה הנאמדת ב-55 מיליון שקל (סמוך למרכז פרס לשלום ובמרחק הליכה מהים), המשתרע על 1 דונם ו-5,000 מטר בנוי.

מרכז נורית הוקם ברמה מלונאית איכותית וגבוהה מאוד, ועוצב על ידי האדריכל אלכס מייטליס. המקום מתוכנן מראש לטיפול מקצועי והשגחה רפואית מקיפה ואישית, לחולי דמנציה ואלצהיימר, עם התאמה לכל השירותים הרפואיים, לטיפול אופטימלי, עם כל הפונקציות הנדרשות,  למשך 24 שעות ביממה.

המרכז כולל ארבע קומות מגורים, כשבכל קומה לובי מפואר, מרפסת פתוחה עם נוף לים, חדר אוכל, מרפאה ומטבח. בכל קומת מגורים 24 דיירים, בחדרים בודדים או חדרים זוגיים. בכל חדר טלוויזיה, שירותים ומקלחת מפוארים ומאובזרים, המותאמים לצרכי המטופלים.

בנוסף לקומות המגורים, עוד שתי קומות של מכונים  וחדרי טיפולים לתמיכה צמודה המותאמת לבעלי ירידה קוגנטיבית, הזקוקים להשגחה, כמו: מכון פיזיותרפיה משוכלל, מכון ריפוי בעיסוק, חדר גירוי חושים (סנוזלן),  בית מרקחת, מרפאה, עובד סוציאלי, דיטאנית, ריפוי בדיבור, ריפוי במוזיקה, הפעלה עם חיות, הפעלה בגינון, חדרי ישיבות ועוד.

הצוות המקצועי מיומן, בעל ניסיון רב שנים עם רקע עשיר בטיפול בגריאטריה, וכולל בין היתר את מנהל המרכז, מנהלת רפואית, מנהלת אדמינסטרטיבית, רופא גריאטר, יועץ פסיכוגריאטר, אחים ואחיות אקדמאים מוסמכים עם תארים, פיזיותרפיסט מומחה בגריאטריה, מרפאה בעיסוק, עובדת סוציאלית, דיאטנית קלינית, רוקח, מפעילות תעסוקה בעלות תעודה ועוד.

המרפסת במרכז נורית. צילום: שי אפשטיין

למרכז נורית רישיון משרד הבריאות והוא בפיקוח משרד הבריאות. במקום שירותים משלימים המסייעים לתהליך הרפואי: מטבח מרכזי מפואר,  עם ארוחות שף של חמש ארוחות ביום, שירותי כביסה , שירותי טיפוח ויופי. לבניין חניון, מרפסות עם נוף לים, חצר  וגינה מרווחת ופורחת לנוחיות הדיירים.

לדברי אורלי פיס, מבעלי מרכז נורית: “מרכז נורית נועד להעניק  לתשושי נפש איכות חיים גבוהה. מבדיקות שערכנו במשך השלוש שנים האחרונות זיהינו כי לא בישראל ואף לא בעולם קיים מקום אשר נותן לדיירים תשושי נפש חווית מגורים מלונאית, שתספק להם תחושה ואיכות חיים טובה יחד עם המחלה. כאשר הדגש הוא על הרגשה של חופש  ולא של חיים בבית חולים. אנו מקוים שההרגשה תחלחל למרות קשיי המחלה ותאפשר לדיירים את מיטב הטיפול המגיע להם”.

לובי מפואר בכל קומה במרכז נורית. צילום: שי אפשטיין

מרכז נורית הוקם על ידי קבוצת נאות אבי, חברה פרטית המתפעלת מרכזים גריאטריים, עם ניסיון של יותר מארבעים שנה בתחום הגריאטריה.

פינת האוכל במרכז נורית. צלם שי אפשטיין

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*