יינות ביתן נתבעת בטענה להפרת זכויות התובעת המתמחה בפיתוח מוצרי אריזה לתעשיות המזון

לדברי התובעת, התברר לה כי יינות ביתן מוכרת תותים בתוך אריזות בעלות צורת לב, הדומות עד כדי זהות לאריזת הלב שלה, וכי הצרכנים לא יבחינו בין מוצריה של התובעת המוגנים בעיצוב לבין המוצרים המפרים

אריזות של ואקו פק. צילום מסך

תביעה לצו מניעה קבוע, מתן חשבונות, ותשלום פיצויים בסך 100 אלף שקל (לצורכי אגרה בלבד) הוגשה כנגד רשת המזון הקמעונאית יינות ביתן על ידי חברת ואקו פק תעשיות מיהוד-מונוסון, חברה העוסקת בתחום ייצור ופיתוח אריזות פלסטיק חד פעמיות. זאת בטענה להפרת זכויות התובעת המתמחה בפיתוח וייצור מגוון מוצרי אריזה לתעשיות המזון, בעיצוב ישראלי רשום, והתעשרות שלא כדין על חשבונה.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז נאמר, כי התובעת פיתחה לפנ למעלה מ-10 שנים אריזה ייחודית בצורת לב המשמשת לאריזתם וקידום מכירתם של תוצרת חקלאית, הממותגת כמוצרי “פרימיום” ואשר צורתה הייחודית התחבבה על קהל הצרכנים.

לדברי התובעת, בסוף חודש ינואר 2018 התברר לה כי יינות ביתן מוכרת תותים בתוך אריזות בעלות צורת לב, הדומות עד כדי זהות לאריזת הלב שלה, וכי לאחר משלוח מכתב התראה חדלה יינות ביתן ממעשי ההפרה.

לאחרונה נתגלה לתובעת, כי יינות ביתן שוב מוכרת את האריזות המפרות, וכי הצרכנים לא יבחינו בין מוצריה של התובעת המוגנים בעיצוב לבין המוצרים המפרים, וכי צורת הלב עבור אריזת פירות וירקות היא דומיננטית וייחודית עד כדי קיומו של חשש ודאי להטעיה של הצרכן כי הוא רוכש את מוצריה של התובעת.

לטענת התובעת, הפרת זכויותיה בעיצוב מסבה לה נזקים רבים מתמשכים, ישירים, ועקיפים, ועל כן מתבקש בית המשפט לאסור על יינות ביתן בצו מניעה קבוע להפר את עיצוב אריזת הלב המוגן בעיצוב, ולעשות שימוש באריזות בצורת לב.

בנוסף, לחייב את יינות ביתן לאסוף ולהעביר לידי התובעת ו/או להשמיד בנוכחות נציג מטעמה את כל האריזות המפרות המצויות בחזקתה וכן המצויות בחזקתם של לקוחותיה ולרבות רשתות שיווק ו/או משווקים או מפיצים, וזאת לרבות בדרך של רכישתם בחזרה.

בנוסף מתבקש בית המשפט לחייב את יינות ביתן במתן דוח על נתוני השיווק והמכירות של האריזות המפרות, וכן לפצות את התובעת בשלב זה בסכום המצוין למעלה, ללא הוכחת נזק.

תגובת יינות ביתן לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*