יום הצ’יפס הבינלאומי: כמה הישראלים אוהבים לאכול צ’יפס?

חברת Sodexo on site מדווחת כי מידי שנה נצרכת אצלה בישראל כמות של יותר מ-100 טונות תפוחי אדמה עבור הכנת צ'יפס

צ’יפס הוא אחד המאכלים הפופולאריים בעולם. הוא מוגש בדרך כלל כתוספת למאכלים עממיים. מדינות רבות כמו ארה”ב, צרפת ובלגיה טוענות שמקורו של הצ’יפס מהן.

לקראת יום הצ’יפס הבינלאומי שחל היום, ה-13 ביולי, חברת Sodexo on site, המפעילה יותר מ-100 חדרי אוכל בארגונים, חברות, מוסדות ציבור ובתי חולים, מדווחת כי יותר מכ-100 טונות של תפוחי אדמה נצרכים לטובת הכנת צ’יפס בשנה. לשם השוואה, סודסקו מפעילה באיטליה יותר מ-300 חדרי אוכל, והכמות הנצרכת שם היא 260 טון בשנה

מנהל המחלקה הקולינארית ב- Sodexo on site, מיקי נורוק: “כשהצ’יפס הוא טרי, חם ועשוי נכון, אין לו מתחרים. האיכות בצ’יפס נמדדת ברמת העמילן והסוכר שיש בזן תפוח האדמה. צ’יפס נותן תחושת שובע ומעל הכל מנחם. זה לא משנה מה עוד יש לנו בתפריט לידו, הוא מתאים את עצמו לכל כך הרבה סגנונות ותרבויות אוכל, השפים שלנו מכניסים כל הזמן מנות חדשות ומגוונים את התפריט, והצ’יפס תמיד מוצא את המקום שלו, הישראלים אוהבים צ’יפס”.

לדברי נורוק, “החיתוך של תפוח האדמה גורם לו לאיבוד מים בזמן הטיגון, מה שנותן את הצבע והקריספיות, וישנן גם תיאוריות הקובעות כי הכל תלוי בטמפרטורה של השמן. לרוב הצ’יפס הקלאסי נאכל כשהוא ממולח ובליווי קטשופ או מיונז. דבר נוסף, בדרך כלל כשאומרים צ’יפס, אוטומטית מתכוונים לתפוחי אדמה, אך עם השנים נוצרו טרנדים של צ’יפס מירקות שורש נוספים כמו בטטה, קולורבי, סלק, ארטישוק וגזר”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*