יואב לוי, איש בזלת הגולן, יינן מסוג אחר

היקב דוגל במשנה צנועה וממוקדת לייצור יין מזני ענבים אצילים בלבד – ומהם ייצור יין איכותי ביותר. לוי אוהב את היין ואת תהליך ההפקה שלו והתווית של להיות יינן אינה מעניינת אותו. סוד קסמו של המקום טמון באדמת הבזלת הפורייה, בתנאי אקלים מיוחדים לאזור ובתהליכי ייצור טבעיים וקפדניים

ענבי יקב בזלת הגולן. צילום: אתר היקב
ענבי יקב בזלת הגולן. צילום: אתר היקב

יואב לוי, האיש המזוהה עם יקב בזלת הגולן אותו הקים ברמת הגולן, הוא יינן מסוג אחר. לוי אהב יין והפיק יינות במשק שלו לפני שהקים את היקב. לוי אוהב את היין ואת תהליך ההפקה שלו. התווית להיות יינן אינה מעניינת אותו. כל מה שהוא רוצה לייצר הוא יין איכותי. הוא מתמחה ביינות אדומים, אך מייצר גם מעט יינות לבנים.

השנה ככל הנראה, יחצה לוי את מחסום ה-100 אלף בקבוקים והוא שוקל דרכים להתרחב. הוא פתוח להרחבת היקב ואולי אף למימוש תכנית ישנה להקים מספר צימרים סמוך ליקב.

כרמי היקב בחורף. צילום: אתר היקב
כרמי היקב בחורף. צילום: אתר היקב

ראשיתו של היקב היתה בשנת 1998 לאחר שנים של יצור יין ביתי. את הסיוע והייעוץ ההתחלתי קיבל היקב מהקולגות ביקבי רמת הגולן ומהיינן פיטר זילברברג, אמריקאי שלימד אותו את רזי המקצוע. היקב שוכן סמוך לחורשה ולמקור נביעת מים ומשקיף על הכנרת. סוד קסמו של המקום טמון באדמת הבזלת הפורייה והעשירה, בתנאי אקלים מיוחדים לאזור ובתהליכי ייצור טבעיים וקפדניים.

יקב בזלת הגולן. צילום: אתר היקב
יקב בזלת הגולן. צילום: אתר היקב

בשנת 2000 הוכשר שטח אדמה בקדמת המושב עליו הוקם מבנה היקב הנוכחי. היקב דוגל במשנה צנועה וממוקדת לייצור יין מזני ענבים אצילים בלבד – ומהם ייצור יין איכותי ביותר. לוי, בניגוד לרוב היננים, אינו מדפיס דפי יינן. הוא אומר שאין כל סיבה להכנס לפרטי הפקת היין. עם זאת, הוא מספר שלאחר התסיסה נשמר היין ללא סינון בחביות להשבחת הטעם והארומה. כ-80 אל בקבוקים מייצר היקב בשנה, והשאיפה כאמור היא להגיע לייצור של 100 אלף  לשנה בעתיד הקרוב.

בבזלת הגולן מאמינים בקשר העמוק עם רמת הגולן ואכן, לוגו היקב מורכב ממטבע עתיק, אשר נמצא בחפירות ארכיאולוגיות באתר גמלא שברמת הגולן. על המטבע מוטבע דיוקנו של האל היווני דיוניסוס – אל היין והפריון, אבי הצהלה, שמחת החיים והחגיגה האינסופית.

משנת 2004 היקב כשר.

היינות 

קברנה סוביניון 188
קברנה סוביניון 188

שרדונה רזרב 2017 12.5% אלכוהול – מכרם מחפי, יין ניגר בלבד ללא חבית כ-10,000 בקבוקים, מחיר – 125 שקל.
שרדונה רזרב 2018 12.5% אלכוהול – מכרם מחפי, יין ניגר בלבד ללא חבית כ-10,000 בקבוקים, מחיר – 125 שקל.

רוזה 2018 12.5% אלכוהול – 10% ענבי איזבלה והשאר קברנה ומרלו, ענבים ורודים של קברנה ומרלו וענבי שרדונה כ-3,000 בקבוקים, מחיר – 110 שקל.
מאגמה 2014 15% אלכוהול – 75% קברנה ו-25% מרלו, מתיישן כעשרה חודשים בחביות עץ אלון,  מחיר – 110 שקל.

קברנה סוביניון 188 2015 15% אלכוהול – ענבי קברנה מכרם תל פארס Single vineyard. נמכר בדיוטי פרי ובמסעדות בלבד בכ-60 דולר, פקק הברגה עם דגל הלאום. כרם תל פארס ניטע על אדמת הבזלת הפורייה והעשירה של רמת הגולן, בלב ליבו של אזור הרואי, בו לחמה בחירוף נפש חטיבת שריון 188 במלחמת יום הכיפורים. היין התבגר בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי במרתף היקב במשך 20 חודשים.

קברנה סוביניון 188 2014 17% אלכוהול – קברנה סוביניון מתל פארס Single vineyard בציר מאוד מאוחר, 3,994 בקבוקים. מחיר – 255 שקל.

 

1 Comment

  1. שלום רב
    למר יואב לוי רכשתי בקבוק קברנה משנת 2015 של בזלת הגולן, יין באכות של 4,2 אחד היינות הטובים שאני שותה, מפליא אותי איך אתם מי מבקבקין את היין וסוגרים בפקק מתכת ולא עם פקק שעם על מנת שהיין יוכל לנשום, אשמח לקבל תגובה. כמו כן אבקש לדעת כמה זמן אפשר לישן את היין הזה,

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*