יואב גינאי ודנה אינטרנשיונל תובעים 250 אלף שקל מסודה סטרים, בטענה להפרת זכויות השימוש בשם “דיווה”

לדברי התובעים, לקראת תחרות האירוויזיון ובמהלכה סודה סטרים ייצרה ושיווקה,  בארץ ובעולם, ליין של בקבוקי הגזה בשם: "דוז פואה לישראל" הנושאים עליהם שלא כדין את שם השיר - Diva וכן את דמות שמלת התוכי, המוצגים עד היום למכירה באתר האינטרנט של החברה

דנה אינטרנשיונל בארוויזיון. צילום מסך

יואב גינאי, פזמונאי, שדרן רדיו וטלוויזיה, מחבר המילים לשיר “דיווה” שזכה בתחרות האירווזיון בשנת 1998, ומבצעת השיר הזמרת דנה אינטרנשיונל, הגישו תביעה בסך 250 אלף שקלים כנגד חברת סודה סטרים ישראל. זאת בטענה להפרת זכויות השימוש בשם “דיווה” ביחד עם דמותה של דנה אינטרנשיונל בשמלת התוכי (שמלת הכנפים והנוצות) בעיצובו של ז’אן פול גוטייה, שאותה לבשה בעת ביצוע השיר.

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב נאמר, כי גינאי הוא שיזם את רעיון השיר ושמו והוא בעל 50% מזכויות היוצרים בשיר שהולחן על ידי צביקה פיק. עוד נאמר, כי לגינאי ולדנה אינטרנשיונל מוניטין, זכויות כספיות ומוסריות בשיר, לרבות וכולל שם השיר, בכל ייחוס ל”דיווה”, בדמות ובשמלה ועיצובה – בהקשר לשיר.

לדברי התובעים, לקראת תחרות האירוויזיון ובמהלכה סודה סטרים ייצרה ושיווקה,  בארץ ובעולם, ליין של בקבוקי הגזה בשם: “דוז פואה לישראל” הנושאים עליהם שלא כדין את שם השיר – Diva וכן את דמות שמלת התוכי, המוצגים עד היום למכירה באתר האינטרנט של החברה.

לטענת התובעים, אין המדובר בנטילת הסממנים החיצוניים הקשורים בשם השיר וכנפי שמלת התוכי בלבד, אלא בניצול מוחלט של מלוא ההקשר הישיר לתחרות האירוויזיון (“דוז פואה לישראל”, אזכור זוכי אירוויזיון נוספים, וציור של מיקרופון) והזיהוי המוחלט של שם השיר עמם והמוניטין שצברו, והכול על מנת להתעשר שלא כדין על חשבונם.

לדברי התובעים, באמצעות עוה”ד עמית הורוביץ וליאור אופריכט, מעשיה המפרים של סודה סטרים שניצלה את זכויותיהם, השם והמוניטין שצברו בהקשר ברור וישיר לשיר ולזכייתו בתחרות האירוויזיון, חיבלו וסיכלו משא ומתן שניהלו עם גורמים מסחריים להתרת זכויות השימוש בשם “דיווה” ביחד עם תמונת הכנפיים, בדומה לשמוש המפר שלה. בכך, לטענתם, גרמה להם סודה סטרים לנזק כספי בלתי הפיך, שכן עצם קיום תחרות האירוויזיון בישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר וקצר אשר נגזל על ידה שלא כדין.

בית המשפט מתבקש לחייב את סודה סטרים במתן חשבונות על היקף הייצור והשיווק של בקבוקי ההגזה בשם דוז פואה לישראל, הנושאים עליהם את שם השיר דיווה ודמות שמלת התוכי, לפצות את התובעים בגין נזקיהם, להסיר את הבקבוקים מהאתר ו/או כל פרסום אחר, ולהימנע ממכירתם ושיווקם.

מחברת סודה סטרים נמסר בתגובה, כי היא לומדת את כתב התביעה, וכי למען הסר ספק מדובר במהדורת בקבוקים קטנה ומקומית שכבר אינה נמכרת יותר באתר החברה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*