יבואנית האלכוהול “הבקבוק א.ש.ט.” הגישה תביעה נגד כרמל מזרחי בטענה לגניבת עין

נטען בתביעה כי הנתבעת מנסה למכור לחנויות היין, שלא כדין, בקבוקים המכילים יינות למברוסקו שיוצרו באזור Gattatico שבאיטליה תחת המותג Giacobazzi A.E Figli S.R.L ותחת שם המוצר Dellemilia למרות היותם זהים למוצרים שהגתה ופיתחה התובעת כמותג פרטי בשם המוצר Allegro. ביקבי כרמל דוחים את הטענות

אלגרו למברוסקו

חברת הבקבוק א.ש.ט. העוסקת בייבוא יינות כמותג פרטי וביבוא משקאות אלכוהוליים הגישה לבית משפט השלום בירושלים תביעה כנגד חברת יקבי כרמל מזרחי.

במבוא לתביעה נאמר כי עניינה בגזל, גניבת עין ועשיית עושר ולא במשפט שבוצעו על ידי כרמל מזרחי. זו, נטען בתביעה, מנסה למכור לרשתות וחנויות היין שלא כדין, בקבוקים המכילים יינות למברוסקו שיוצרו באזור Gattatico שבאיטליה תחת המותג Giacobazzi A.E Figli S.R.L ותחת שם המוצר Dellemilia למרות היותם זהים למוצרים שהגתה ופיתחה התובעת כמותג פרטי ביקב גאטאטיקו תחת המותג Donelli vini S.P.A בשם המוצר Allegro.

התובעת מציינת כי בקבוקי האלגרו שהגתה ופיתחה הם בקבוקים מוארכים הממולאים ביינות למברוסקו מיקב גאטאטיקו המאופיינים בצבע זהב אטום העוטף את הבקבוקים כולם לרבות הפקק הנשלף. בחלק התחתון של בקבוקי הזהב קיימת תווית המוצר שעיקרה בצבע לבן ואת צוואר הבקבוקים עוטפת מדבקה לבנה בצורת אליפסה שגם עליה מופיע שם המוצר – Allegro. בחלק העליון העוטף את פקק הבקבוקים קיים חירור דקורטיבי.

בתביעה נאמר, כי במענה למכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים בגין הפרת חוזה וגניבת עין טענה כרמל מזרחי כי היא מייצרת את מוצריה תחת המותג ג’קובזי ולכן היא איננה מפרה זכויות. לדברי כרמל מזרחי היא מקיימת זה שנים רבות יחסי מסחר עם המותג ג’קובזי ומוצריה נעשו ללא כל ידיעה שלתובעת קיימת בלעדיות לייצר ולשווק את מוצרי המותג הפרטי תחת השם דונלי, ובחוזי הייחודי.

בית המשפט מתבקש להוציא צו עשה המורה ליקבי כרמל מזרחי להחזיר את כל בקבוקי האמלייה מכל רשתות המזון, מרכולים, חנויות היין, חנויות לממכר מזון וכיוצא באלה, לרבות באמצעות רכישה חוזרת.

בנוסף, לאסור בצו מניעה קבוע על כרמל מזרחי לשווק את בקבוקי האמלייה לכל רשתות וחנויות היין, ולעשות כל שימוש בחוזי הייחודי של בקבוקי התובעת, המשווקים תחת שם המותג “אלגרו”.

בנוסף לפסוק לתובעת בשלב זה פיצויים בגין נזקיה בסך 110 אלף שקל.

תגובת יקבי כרמל: “יקבי כרמל דוחה את טענות המבקשת. כאמור הנושא נמצא בהליכים משפטיים ויתברר בבית משפט”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*