טעמנו יין בשיאו / מיכאל בן יוסף

בטעימה מתוכננת של הסירה רזרב 2014, לכבוד שש שנות התבגרות והשתפרות, היין חייך כמו היינן מיכאל אלפסי עצמו

יקב הר אודם. צילום: אתר היקב
מאת מיכאל בן יוסף
מאת מיכאל בן יוסף

הר אודם – סירה רזרב 2014

בעקבות חיוכו של מיכאל אלפסי, הבעל המייסד של יקב הר אודם, בטעימה מתוכננת לכבוד שש שנות התבגרות והשתפרות, היין חייך כמו מיכאל עצמו. חיוך מלא עומק ונשמה גאה, נשמה של איש החי את חלומו.

מיכאל ועידית אלפסי, אדם ושי הבנים, הוסיפו ליקב מנשמתם. היין, שצבעו דיו עמוק, ודאי שימש במאות הקודמות כדיו לכתיבת מכתבי אהבה של אונורה דה בלזק השמן והשיכור. ביקרתי בביתו, בדקתי בין הזכוכיות את כתביו ושוכנעתי שאכן, הוא כתב עם דיו של ענבים כמעט שחורים, ענבי סירה צרפתיים, ענבים מגפנים עתיקות של עמק הלואר.

אולי הדמיון שלי חושף את מצב רוחי באותם הימים, אך דבר אחד ברור:  בלזק היה שתיין מוכר וידוע, יחד עם חברו הטוב, הפסל אוגוסט רודן, שהצליח להנציח את דמותו הנמוכה והשמנה.

סירה רזרב 2014

ועכשיו ליין. היקב הצפוני ביותר של מדינת ישראל, בקצה העליון של רמת הגולן, נהנה ממזג אוויר צונן כמעט כל השנה, ויחד עם אנשי היקב גם הכרמים וגם הענבים הגדלים בהם מבטאים וחיים את החורף המושלג, הקר והרטוב, את המעבר המדורג בין העונות ואת הרוח הצוננת במשך כל השנה.

שנת 2014 הייתה מבורכת מבחינת אקלים, עם מידות חום צוננות וגשמים כמעט לפי דרישתן של הגפנים. בציר מתואם, בזמן מוגדר, נתן פרי בשל אך לא בשל מדי. תהליך הייצור היה סטנדרטי, דרך מכלי נירוסטה ועד התבגרות ארוכה בחביות עץ אלון (18 חודשים).

שש שנים מאוחר יותר טעמנו יין בשיאו, יין מורכב עם ניחוחות וטעמים פירותיים, תותי בר, קסיס, שזיפים וגם קליפות תפוזים מסוכרות. הכל ישנו בו, במידה הנכונה ובעירוב מוצלח, כולל מעט עשן שרוף של סיגר טוב. יין בעל גוף מלא, מאוזן להפליא, חלק ועדין למרות האלכוהול הגבוה (14.5%). יין החותך בשר טוב ללא סכין. לחיים!

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*