טמפו תובעת מרשות המסים להשיב לה מס קנייה בסך 1.9 מיליון שקל ששילמה עבור מוצרים מיובאים שלא נמכרו על ידה או הושמדו

לדברי טמפו משקאות, במסגרת פעילותה היא מחזיקה במלאי אשר היא נדרשת לעתים להשמיד מטעמים שונים ופנייתה לרשות המיסים בבקשה להשבת מס הקנייה נדחתה בנימוק לפיו לא קיים מנגנון במכס להחזר מס קנייה בייבוא משקאות קלים, השמדות מלאי וכדומה

המרלו"ג של טמפו בנתניה

חברת טמפו משקאות תובעת מרשות המסים להשיב לה מס קניה בסך 1.9 מיליון שקלים ששילמה עבור מוצרים מיובאים החל מחודש ינואר 2020, אשר לא נמכרו על ידה והושמדו בשל ליקויים שונים.

לדברי טמפו, במסגרת פעילותה היא מחזיקה במלאי אשר היא נדרשת לעתים להשמיד מטעמים שונים. כך בין היתר מושמדים מוצרים שנפגמו במהלך הייצור, מוצרים שניזוקו במהלך ההובלה ממחסני המכס, מוצרים שניזוקו במהלך ההפצה, שברים שנתגלו במוצרים, נזילות, ועוד.

בנוסף, היא מייבאת מוצרים אשר תוקף השימוש בהם הינו למשך שנה, ובמקרה ולא עולה בידה למכור אותם במשך כשנה, היא נאלצת להשמידם. בגין מלאי מיובא זה, מצינת טמפו, היא משלמת מס קנייה בעת פדיית הטובין מפיקוח רשות המכס.

לטענתה, פנייתה לרשות המסים בבקשה להשבת מס הקנייה ששולם בגין ייבוא המוצרים שהושמדו כאמור, נדחתה בנימוק לפיו לא קיים מנגנון במכס להחזר מס קנייה בייבוא משקאות קלים – השמדות מלאי וכדומה, ומכאן תביעתה זו.

לדברי טמפו, מדובר במס קנייה אשר גבייתו מושתת ככלל על צריכת טובין בישראל ובהעדר צריכה כבענייננו, אין כל בסיס תכליתי להטלת המס.

תגובת רשות המסים: “מאחר שמדובר בהליך משפטי מתנהל, רשות המסים תמסור את התייחסותה לבית המשפט”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*