טחינה הנסיך תובעת את מגדל בעקבות גילוי נוסף של סלמונלה במוצרי החברה

בכתב הגנתה טענה מגדל כי שיפתה את התובעת בהתאם לתנאי הפוליסה וכי מדובר בתביעה חסרת בסיס, בניסיון לתבוע סכומים דמיוניים שאינם מבוטחים, הכוללים נזקים בסכומים מופרזים ללא כל גיבוי באסמכתאות כנדרש

טחינת הנסיך. מקור: אתר החברה

מגדל נתבעת בבית המשפט המחוזי בתל אביב לפצות בסכום של 25 מיליון שקל את חברת טחינה הנסיך, מפעל לייצור טחינה מאזור התעשייה עילבון. זאת, בעקבות נזקיה הכלכליים של התובעת בשל סירובה של המבטחת לשלם לה תגמולי ביטוח לאחר אירוע מחודש של גילוי סלמונלה במלאי הטחינה ששווק על ידה בחודש אוגוסט 2016.

החברה ניהלה במשך יותר משלושים שנה מפעל לייצור טחינה תחת המותג טחינה הנסיך, ובשלהי שנת 2022 נקלעה להליכי חדלות פירעון והוחלט למנות לה מנהל הסדר וכונס נכסים מטעם הבנקים הנושים.

החברה הגישה לפני כארבע שנים תביעת תגמולי ביטוח נגד מגדל על סך 18.4 מיליון שקל, בה נטען כי כפועל יוצא מסירובה לשלם לה תגמולי ביטוח בעקבות פרשת הסלמונלה במפעלה, נקלעה פעילותה העסקית למצוקה תזרימית וכלכלית חריפה שהביאה לקריסתה הכלכלית, בעקבות חובות בהיקף כ-140 מיליון שקל.

בכתב הגנתה טענה מגדל כי שיפתה את התובעת בהתאם לתנאי הפוליסה וכי מדובר בתביעה חסרת בסיס בניסיון לתבוע סכומים דמיוניים שאינם מבוטחים, הכוללים נזקים בסכומים מופרזים וחורגים ללא כל גיבוי באסמכתאות כנדרש.

בתביעה הנוכחית לפיצויים בגין נזקיה הכלכליים מציינת החברה כי במהלך חודש אוגוסט 2016 הוציא משרד הבריאות לציבור הודעות בנוגע לגילוי סלמונלה במוצרי חברת טחינת הנסיך. ממצאי הבדיקה במפעל החברה העלו כי מדובר בתקלה שהתגלתה בקו מילוי המיועד לתעשייה וכי כ-200 טונות של טחינה מעוכבים במפעל ומיועדים להשמדה.

לדברי החברה, היא פעלה לאיסוף המוצרים החשודים מהלקוחות בתיאום עם משרד הבריאות ומילאה אחר צו המשרד לפיו יש להשמיד את כל המוצרים שיוצרו מיום ה-8 ביולי 2016 ועד ה-27 ביולי 2016. בתביעה נאמר, כי החברה השמידה יותר מ-215 טונות של מלאי וכי מגדל שילמה לה תגמולי ביטוח חלקיים בסך 750 אלף שקלים בלבד.

בתביעה נאמר עוד כי בהתאם להוראת משרד הבריאות הושבתה פעילות הייצור מפעל למשך כארבעה חודשים, במהלכם נערכו בדיקות מקיפות ובוצעו הפעולות הדרושות למניעת הישנות התופעה של הימצאות סלמונלה, וחזרת המפעל לפעילות נעשתה באופן הדרגתי עד קבלת רישיון ייצור חדש.

בעקבות המקרה, טוענת התובעת, נגרמו לה נזקים והפסדים בסכומי עתק ובין השאר השמדת מלאי, הוצאות תפעול מוגדלות, אובדן רווחים, הוצאות משפט והתגוננות.

לטענת התובעת, לסירובה של מגדל לתשלום תגמולי הביטוח הייתה השפעה מהותית על פעילותה הכלכלית באופן אשר הביא בסופו של דבר לפגיעה אנושה בה עד אשר נקלעה לחדלות פירעון בין השאר בעקבות אי תשלום תגמולי הביטוח אשר הביא בסופו של דבר לקריסתה ולמתן צו בית משפט על חדלות פירעון ומינוי מנהל הסדר לחברה.

עתה מתבקש בית המשפט לחייב את מגדל לפצות את התובעת בגין נזקיה כתוצאה מסירובה לתשלום תגמולי הביטוח והפרת חוזה הביטוח, בהתאם לאומדן המומחה מטעמה בדבר שוויה הכלכלי בהתאם לעסקאות רכישת חברות דומות, ובמצב של חדלות פירעון כפי שהיא נקלעה אליו. לטענת החברה, כתוצאה מסירוב המבטחת לשלם את תגמולי הביטוח, אבד כליל ערכה.

ממגדל ביטוח נמסר: “מגדל תגיש את התייחסותה לתביעה זו לבית המשפט, כמקובל”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*