טופ גאם תעשיות משדרות המייצרת תוספי תזונה תובעת 2 מיליון שקל ממושקט טכנולוגיות בטענה להפרת חוזה

התובעת טוענת כי לא סופקה לה מהנתבעת מכונה לבקרה ומיון של סוכריות הגומי, למפעל אותו היא מקימה בשדרות בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. לטענתה היא נאלצה להתקשר ישירות עם יצרנית המכונה ולרכוש אותה, ולמעשה להגדיל את עלות העסקה

מקור: טופ גאם

החברה הציבורית טופ גאם תעשיות משדרות המייצרת ומשווקת תוספי תזונה בצורת סוכריות גומי וכן ממתקים נוספים, הגישה לבית משפט השלום בת”א תביעה על סך 2 מיליון שקל כנגד חברת מושקט טכנולוגיות מראש העין העוסקת בייבוא מוצרים תעשייתיים למפעלים בתחום המזון.

זאת, בטענה להפרה יסודית של חוזה לאספקת מכונה לבקרה ומיון של סוכריות הגומי המיוצרות על ידי התובעת, למפעלה התעשייתי החדשני, אותו היא מקימה בעיר שדרות בהשקעה של עשרות רבות של מיליוני ש”ח, והצפוי להגדיל בצורה משמעותית ביותר את כושר הייצור שלה.

לדברי התובעת, היא שילמה את מלוא התמורה החוזית עבור המכונה, בהתאם להסכם שחתמה עם הנתבעת בראשית חודש אוקטובר אשתקד, לרכישת המכונה תמורת כ-430  אלף אירו, ואולם הנתבעת לא סיפקה לה את המכונה האמורה, ובעקבות כך היא נאלצה להתקשר ישירות עם יצרנית המכונה (חברת טומרה מסלובקיה) על מנת להקטין את נזקיה כך שזו תספק לה את המכונה בהקדם – עניין שהצריך אותה להשקיע תשומות רבות ומשאבים, ולמעשה להגדיל את עלות העסקה שלה שלא בטובתה ושלא לצורך.

התובעת מציינת, כי הסתבר לה כי המכונה מוכנה לשילוח מהמפעל בסלובקיה, ואולם אספקתה מתעכבת משום שהנתבעת לא העבירה לחברה הסלובקית תשלומים בסך של מאות אלפי אירו שהיו אמורים להיות מועברים עבור המכונה בעקבות הליכי התחשבנות בין הצדדים.

לדברי התובעת, היא שיגרה הודעת ביטול לנתבעת ועמה דרישה להשבת התמורה ששולמה ולפיצויים עבור הנזקים שנגרמו לה, ואולם מכתבה לא נענה ומכאן תביעתה זו.

תגובת חברת מושקט טכנולוגיות:

“מושקט ביצעה בשנתיים האחרונות מהלכים משמעותיים של צמיחה והתפתחות, ומעבר מחברה המוכרת מכונות בלבד לחברה המספקת ומקימה קווי יצור שלמים וחדשניים למפעלי המזון המובילים בישראל, תוך שהיא מבססת את מעמדה כחברה המובילה בישראל בתחום זה ובתחום החדשנות לתעשיית המזון. בין היתר, התקשרה מושקט באספקת ציוד גם לטופ גאם, אולם התמורות בשוק הציוד בעולם ובוודאי אירועי ה-7 באוקטובר הביאו לעיכובים זמניים, המשפיעים גם על החברה. לגופו של עניין, כתב התביעה הגיע אלינו לחברה רק עתה, והוא הועבר לבדיקה של יועצינו המשפטיים. על פניו, נראה כי התביעה מלאה באי דיוקים, ותגובתנו המלאה תימסר במסגרת כתב ההגנה לבית המשפט.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*