חדש מיקבי בנימינה: יינות מסדרת גרין בין

היינות: גרין בין רוזה - גרנאש וגרין בין לבן – סוביניון בלאן

יינות מסדרת גרין בין, יקב בנימינה. צילום: אפרת אשל

לקראת חג הפסח משיקים ביקבי בנימינה את סדרת היינות החדשה גרין בין.

מחיר לבקבוק בסדרת גרין בין – 65 שקל.

פורח ורענן. גרין בין רוזה בנימינה. צילום: אפרת אשל

גרין בין רוזה – גרנאש

יין רוזה יבש

הרכב הזנים: גרנאש (100%)

 אזור גידול:  גליל תחתון – רמת סירין. מקור הענבים בכרם השוכן בגובה של כ-300 מטר מעל פני הים, למרגלות תחנת טורבינות רוח שבדרום רמת סירין. הכרם המשקיף אל עבר הר תבור והרי נצרת ממערב ולכנרת והבקע הסורי אפריקאי ממזרח, נמצא באחת הנקודות הגבוהות באזור ומתאפיין במשטר רוחות חזק, בלילות קרים ובימים ממוזגים ויבשים. הכרם נטוע על אדמת בזלת דלה בחנקן ועשירה בזרחן המאפשרת צמיחה מאוזנת של הגפנים והבשלה אחידה ואיכותית.

דגשים בתהליך הייצור: ענבי הגרנאש נבצרים ומובלים ליקב. ענבי הגרנאש עוברים סחיטה וזמן מגע מאד קצר עם הקליפות בזמן הסחיטה ומיד  ממשיכים למיכלים להצללה, המגע הקצר בין התירוש לקליפות מפיק צבע וורוד בהיר וחיוני וכן ממצה את טעמי הפרי האדום. לאחר הצללה טבעית התירוש מועבר לתסיסה אלכוהולית איטית בטמפרטורה קרה בדומה ליין לבן, על מנת לשמר את הארומות העדינות שבו. בסיום התסיסה היין מועבר להצללה וסינון לקראת מילוי.

רשמי טעימה: ליין גוון ורוד בהיר צלול. באף הוא חד ובעל ארומה נעימה של פריחת הדרים, בטעימה מפגין חמיצות מרעננת של אשכולית אדומה, ומתיקות קלה של תותי בר ופטל אדום. בפה הוא רענן ובעל חומציות נפלאה התומכת היטב במתיקות ארומות הפרי שבו.

טרופי ואלגנטי.גרין בין לבן – סוביניון בלאן. צילום אפרת אשל

יין לבן יבש

הרכב הזנים: 100% סובינון בלאן

אזור גידול: מקור יין זה בכרם בן זמרה אשר ממוקם בגליל העליון. החלקה ממוקמת במדרון על צלע הר במבנה של טרסות ומתאפיינת באדמת טרה רוסה וסלע גיר קשה. האקלים באזור קריר, במהלך הקיץ הלילות קרירים והימים חמים והאזור מצטיין בלחות נמוכה. תנאים אלה מאפשרים התפתחות טובה ואיכותית של רכיבי הטעם והריח בענבים לאורך הבשלה ארוכה יחסית.

דגשים בתהליך הייצור: לאחר הבציר הזנים עברו מפריד ומעיכה משותפת ועברו סחיטה עדינה ותססו באופן איטי ומבוקר לשימור ארומות הפרי.

היין תסס במשך שבועיים במיכל נירוסטה ולאחר מכן עבר תהליכי הצצלה וסינון לקראת מילוי.

רשמי טעימה: היין מתאפיין בארומה נקייה וחדה המשלבת ניחוח אפרסק לבן, פרי הדר ואופי טרופי עם עשבוניות מודגשת, וטעמו אלגנטי ורענן. מתאים למאכלי דגים, לגבינות צאן בשלות וכן לפשטידת ירקות. מומלץ להגשה צונן, בטמפרטורה של 100-120 .

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*