חדש: בירה אורייש הגרמנית

בירה אורייש היא מותג עם היסטוריה ארוכה - כלל תהליכי הייצור וחומרי הגלם המרכיבים אותה הם טבעיים, איכות המים ניכרת וכך גם העקביות בטעם ובארומה

בירה אורייש

בירה אורייש הגרמנית מיובאת בימים אלה לראשונה לישראל על ידי יסמין – חברת היבוא של יקב בנימינה.

בירה אורייש הוצגה לראשונה בשלהי שנות ה-60 של המאה הקודמת. אך בדומה למוצרי איכות נוספים, ההיסטוריה שמלווה את המותג מתוארכת שנים רבות אחורה, לשנת 1516 בבוואריה (גרמניה). באותה שנה עיגן הדוכס ויליאם הרביעי את החוקים הבסיסיים לייצור בירה גרמנית ואת רשימת המרכיבים המאושרת.

מים: מים מהווים כ-90% מהבירה. לכן ישנו דגש משמעותי על איכות המים. בחברה מציינים, כי בדיקות מעבדה מוכיחות כי איכות המים יוצאת הדופן של אורייש טובים ממי השתייה הרווחים בגרמניה. על מנת להבטיח את איכות המים, המבשלה רכשה עם השנים באר מים עם מאגר ייחודי המשמש לצורכי הייצור בלבד.

מאלט: צבעה וטעמה של הבירה נקבע לא רק במבשלה, אלא כבר בשלבים מוקדמים יותר, במאפייני תערובת המאלט. סוג הדגן (שעורה, חיטה, שיפון, כוסמין וכו’), טמפרטורה, אחוזי הלחות והאוורור כולם תורמים לטעמה הסופי של הבירה. במותג אורייש כלל תהליכי הייצור וחומרי הגלם הינם טבעיים.

כשותנית:  כשותנית מזן אורורה, הנחשבת לזן המשובח והיוקרתי ביותר, משולבת בתהליך הייצור ומעניקה לבירה אורייש את טעמה המאוזן והמריר. למעשה, אזור בוואריה, הואאזור הגידול הרציף לכשותנית הוותיק ביותר בעולם.

שמרים: על ידי שימוש בשמרים טבעיים בלבד (Reinzuchthefen), בירה אורייש שומרת על עקביות בטעם.

רשמי טעימה:

צבע: מוזהב עם גוונים בוהקים של צהוב.

ארומה: מאופקת עם ניחוח עדין של כושתנית.

טעם: מאוזן היטב בין מרירות עדינה ומחמיאה לבין טעמי אפרסק עם אפקט מרענן.

מחיר ל-500 מ”ל – 7 שקלים.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*