חברת הינומן, בעלת הזכויות על צמח המנקאי, מבקשת פתיחת הליכים ומינוי נאמן זמני עקב חדלות פירעון

הצו מבוקש גם עבור החברה הבת של הינומן, הינומן בארי תעשיות, והבקשה נועדה לשם בחינת האפשרות לשיקומן של שתי חברות הפודטק ושמירה על נכסיהן, על מנת שניתן יהיה להמשיך באיתור גורם מממן

שייק מנקאי. צילום: הינומן

הינומן, חברת הזנק פרטית בתחום המזון, מבקשת צו פתיחת הליכים ומינוי נאמן זמני לה ולחברת הבת הינומן בארי תעשיות מקיבוץ בארי המוחזקת על ידה (74% מהון המניות) ועל ידי קיבוץ בארי בנגב המערבי, וזאת בשל חדלות פירעון.

בבקשה נאמר כי כי להינומן חובות בסך כ-70.4 מיליון שקלים ואילו לחברה הבת, בארי תעשיות, חובות של כ-101 מיליון שקלים כאשר עיקר החוב בסך כ-70 מיליון שקלים הוא להינומן עצמה. מינוי הנאמן הזמני לשתי החברות נאמר בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד הינו לשם בחינת האפשרות לשיקומן של שתי החברות ושמירה על נכסיהן, על מנת שניתן יהיה להמשיך באיתור גורם מממן.
בפנייה לבית המשפט נאמר כי חברת הינומן עוסקת בפיתוח, טיפוח, וגידול צמח המנקאי, צמח על עשיר בחומרים מזינים ומוגדר כמזון על (Super food) והחברה הינה למעשה בעלת הזכויות על זן זה( בשיתוף עם גורם נוסף) הנחשב כאחד ממזונות העל המבטיחים ביותר כיום.
עוד נאמר כי המנקאי הוא למעשה שמו המסחרי של הצמח עליו יש להינומן סימן מסחר רשום וזכות שימוש. החברה הבת הינומן בארי תעשיות משמשת כזרוע התפעולית של הינומן בכל הנוגע לייצור ושיווק מוצרי המנקאי ולחברה זו מפעל לייצור מוצרי המנקאי (באבקה כנוזל או כמוצר קפוא) וקיימות לה חממות לגידול המנקאי בקיבוץ בארי.

מוצר המנקאי מצוין בבקשה השתתף בשורה של ניסויים קליניים  בהן הודגמו יכולותיו הייחודיות הן כמזון שמעמיד רכיבי תזונה זמינים לגוף האדם והן כרכיב אפקטיבי בטיפול בשורה של בעיות רפואיות ומחלות כרוניות. לאחרונה הסתיים בהצלחה ניסוי שנערך בבית החולים שיבא בתל השומר בצמח המנקאי בתחום הסוכרת.

בבקשה נטען, כי בחודשים האחרונים פעלו החברות למציאת משקיע והתקיימו מגעים ממשיים עם כמה קבוצות עד לימים האחרונים ממש, ואולם לא עלה בידיהן להשלים את הפעולות הנדרשות לשם קבלת השקעה. זאת, בטרם יאזלו הכספים בקופתן. על כן הן נאלצות להגיש בקשה זאת בתקווה שיהיה בהליכים על פ החוק להביא לשיקומן.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*