חברת גורי ע.ע.ע תובעת יצרנית שמן זית איטלקית על כך שלא סיפקה לה את מלוא ההזמנה שסוכמה

החברה האיטלקית אולריה קלמנטה, יצרנית שמן זית תחת המותג קלמנטה, נתבעת בבית משפט השלום בפתח תקוה לשלם 2.4 מיליון שקל לחברת גורי ע.ע.ע מראשל”צ לשיווק והפצת מוצרי מזון ומוצרי צריכה לשוק הקמעונאי.

לדברי התובעת היא הזמינה מן הנתבעת יותר מ-3 מיליון בקבוקי שמן זית במסגרת שש עסקאות במחיר של 2.58 אירו לבקבוק ובהיקף של יותר מ-7.8 מיליון אירו, אולם הנתבעת לא סיפקה לה את מלוא ההזמנה ולא התכחשה לכך שחלה עליה החובה לספק לה את הסחורה החסרה בהיקפים שהוזמנו על ידה. עם זאת, היא התנתה את השלמת אספקת הסחורה בתוספת מחיר בשיעור חד העולה על הסך המוסכם של 2.58 אירו לבקבוק.

תחילה דרשה הנתבעת כי המחיר לבקבוק יהא 2.9 אירו, וכעת היא דורשת, על פי כתב התביעה, סכום גבוה מכך של 3.6 אירו לבקבוק המהווה העלאת מחיר בשיעור של כ-40%. לדברי התובעת, דרישה זו משנה באופן מהותי את ההסכם בין הצדדים ויוצרת רווח שלילי ביחס למחיר המוסכם באופן המביא אותה להפסד ולהפיכת העסקה לבלתי אפשרית עבורה, קרי לעסקה הפסדית.

לדברי התובעת, נכפה עליה לשלם לנתבעת תשלומים ביתר במטרה להימנע מלהפר את התחייבותה כלפי רשתות הקמעונאות לשווק להן בקבוקי שמן זית במחיר שהוסכם עימן.

בית המשפט מתבקש לחייב את הנתבעת להשלים את העסקה בהתאם להתחייבויותיה, קרי לספק לתובעת את מלוא היקף הסחורה לה התחייבה, כלומר השלמת אספקת 676,267 בקבוקי שמן זית (בנפח 750 מ”ל) שטרם סופקו לה במחיר של 2.58 אירו לבקבוק.

בנוסף, להשיב לתובעת את הפרש הסכומים שגבתה ממנה ביתר בגין סחורה שסיפקה לה (1,670,753 בקבוקי שמן זית) בסכום העולה על המחיר המוסכם לבקבוק, ולפצותה בגין סחורה פגומה שסיפקה לה.

בנוסף, להצהיר כי דרישת הנתבעת לתשלום חיוב ביתר על סך כ-330 אלף אירו בעבור סחורה שסופקה בסכום שמעל המחיר המוסכם לבקבוק, אינה תקפה ובטלה. כמו כן לפצות את התובעת בסך של 100 אלף שקל – פיצוי בגין נזקים בלתי ממוניים ופגיעה במוניטין, וכן בגין הוצאותיה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*