שמן תעשיות נתבעת בעקבות נזקי זיהום בחיפה

בעקבות שריפה שפרצה במפעל השמנים של חברת שמן דלפו כמויות של שמנים מזוהמים שהתפשטו לרחבי העיר ולמערכות הניקוז והתשתיות. נטען כי שמן תעשיות התרשלה באי התקנת מערכות לגילוי ומניעת אש. התובעת היא חברת הביטוח איילון

השריפה במפעל שמן. צילום: המשרד לאיכות הסביבה

איילון הגישה לבית משפט השלום בתל אביב תביעת שיבוב על סך 1.3 מיליון שקל כנגד חברת שמן תעשיות מחיפה והמבטחת שלה כלל ביטוח. בתביעה נאמר כי איילון ביטחה את עיריית חיפה בפוליסת “אש מורחב”, שכללה בין היתר ביטוח רכוש ותשתיות. כלל, נאמר עוד בתביעה, ביטחה את שמן תעשיות בפוליסת בית עסק אשר כלל כיסוי אחריות כלפי צד שלישי.

בראשית חודש מאי 2019 פרצה שריפה במפעל השמנים של חברת שמן תעשיות הממוקם במתחם מבנים תעשייתיים בחוף שמן, שעיסוקו יצור ופיתוח, בין היתר, של שמני מאכל והמשתרע על שטח של  75 אלף מ”ר.

מתוך המפעל דלפו כמויות אדירות של שמנים מזוהמים שהתפשטו לרחבי העיר ולמערכות הניקוז והתשתיות ואשר גרמו לסתימות, זיהום מערכת הניקוזים באזור המפעל ונזקים שונים בתשתיות המבוטחות. כתוצאה מכך נגרמו נזקים כבדים לכבישים ולמדרכות וכן למערכות ניקוז מי נגר עיליים של העירייה.

באיילון אומרים, כי החברה שילמה למבוטחת שלה, עיריית חיפה, תגמולי ביטוח בסך 1.2 מיליון שקל ונשאה בהוצאות שונות, וכי קמה זכותה לבוא בתביעת שיבוב כלפי שמן תעשיות והמבטחת שלה כלל ביטוח, הנושאות באחריות לאירוע ולתוצאותיו.

כך, על פי התביעה, שמן תעשיות התרשלה באי התקנת מערכות לגילוי ומניעת אש חרף היותו של מפעלה עמוס שמנים שהם חומרים דליקים בעליל, וכן לא התקינה מערכות מיגון למניעת דליפת שמנים ונזילתם.

תגובת הנתבעות לא התקבלה עד סגירת הגיליון.


הידיעה פורסמה לראשונה בפוליסה, עיתון הביטוח והפיננסים.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*