חברות המייצרות מזון נא לבעלי חיים מבקשות לבטל החלטה שתאסור שיווק מזון שלא בושל

משמעות ההחלטה של השירותים הווטרינריים, נאמר בעתירה, היא גדיעה במחי יד של כל תחום המזון הנא לבעלי חיים וחיסול עסקיהן של העותרות. נטען בנוסף, כי ההחלטה גורמת לפגיעה קשה בלקוחות ובבריאות בעלי החיים

צילום מתוך אתר ביו-דוג
צילום מתוך אתר ביו-דוג

חברות ביו דוג תזונת בריאות ו-ס.א.ג 3 איי הגישו עתירה מנהלית כנגד משרד החקלאות ופיתוח הכפר לביטול החלטת השירותים הווטרינריים, המחסלת לדבריהן ברגע אחד את ענף המזון הנא לבעלי חיים ובעיקר לכלבים וחתולים, וזאת ללא כל סמכות שבדין.

במבוא לעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז נאמר כי עתירה זו אינה רק עניינן הבלעדי של העותרות, אלא של כל ענף המזון הנא לבעלי חיים בכלל.

העותרות מציינות כי הן חברות שהוקמו על ידי אנשים האוהבים בעלי חיים במטרה אחת ויחידה – לשפר את התזונה ולתת לבעלי החיים מזון טרי שיכיל את מרכיבי התזונה החשובים. לדבריהן, המזון אותו הן מייצרות לכלבים וחתולים מורכב מבשר בקר, עוף, ודגים טריים בשילוב ירקות טריים הראויים למאכל לבני אדם, אשר לא עברו כל בישול או טיפול תרמי, למעט הקפאה. הכול מתוך הבנה שכלבים וחתולים שאוכלים מזון נא הם בריאים יותר.

בעתירה נאמר, כי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות החליטו לאסור ייצור ושיווק מזון נא לכלבים וחתולים וקבעו כי יש לבשל את המזון טרם שיווקו. משמעות החלטה זו, נאמר בעתירה, היא גדיעה במחי יד של כל תחום המזון הנא לבעלי חיים וחיסול עסקיהן של העותרות.

לטענתן בניגוד מוחלט לדין כל תהליך קבלת ההחלטה האמורה נעשה במחשכים ובלי שניתנה להן או ליתר העוסקים בענף האפשרות לטעון מול הגורמים הרלוונטיים טרם קבלת ההחלטה, ולדעתן הדבר נעשה בכוונת מכוון ברורה.

בעתירה שהוגשה באמצעות עו”ד שי שוראקי נטען, כי ההחלטה המבטלת היתר לייצור ושיווק בשר נא לכלבים וחתולים אינה סבירה ואינה מאוזנת לאחר שלא נשקלו טענות היצרנים, והיא גורמת לפגיעה קשה אף בלקוחות ובבריאות בעלי החיים. לדברי העותרות, אי ביטול ההחלטה יאלץ אותן לסגור את עסקיהן ולפטר עובדים, והדבר אף יגרום לפגיעה בספקיהן וביתר האנשים המתפרנסים מהענף, וכמו כן תגרום להן ההחלטה לאובדן השקעות והפסד רווחים.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*