זכיינית מקדונלד’ס תובעת להורות לחברת התחנה המרכזית החדשה להפעיל את מערכת המנדפים המרכזית במתחם

בתביעה נאמר כי המנדפים (מפוח ומערכת סינון) הם חלק אינטגרלי ממערכות האוורור, הטיהור וסינון האוויר, ותפקידם לינוק את העשן, השומנים ושאר החומרים המזהמים, ולהוציאם מן החלל, עכדי לשמור על בריאות הנוכחים בו ולאפשר את הפעלת ציוד הבישול בבטחה. לטענת התובעת, אי אפשר להפעיל את המסעדה ללא פעילות המנדפים

סניף מקדונלדס. צילום מסך
סניף מקדונלד'ס. צילום מסך

חברת אלוניאל מקיבוץ געש, זכיינית מקדונלד’ס בישראל, הגישה תביעה להורות לחברת התחנה המרכזית החדשה להפעיל את מערכת המנדפים המרכזית במתחם התחנה, כך שניתן יהא להפעיל את סניף מקדונלד’ס במקום.

בתביעה נאמר כי המנדפים (מפוח ומערכת סינון) הם חלק אינטגרלי ממערכות האוורור, הטיהור וסינון האוויר, ותפקידם לינוק את העשן, האדים הרעילים, השומנים ושאר החומרים המזהמים, ולהוציאם מן החלל, על מנת לשמור על בריאות הנוכחים בו ולאפשר את הפעלת ציוד הבישול בבטחה.

ואולם, כך נטען, החל מחודש מאי השנה חדלה חברת התמח”ת מהפעלת מערכת המנדפים המרכזית במתחם התחנה המרכזית, מערכת בה נעשה שימוש על ידי מסעדת מקדונלד’ס במתחם התחנה זה כמעט שלושה עשורים.

לדברי אלוניאל, כאשר המנדפים לא פועלים, מערכות הבישול במסעדה חדלות גם הן לפעול ולא ניתן להפעילן, וזאת מטעמי בטיחות (מניעת שריפה) ובשל כך לא ניתן להפעיל את המסעדה ללא המנדפים.

לדברי אלוניאל כפועל יוצא מאי הפעלת מערכת המנדפים היא נאלצה לסגור את המסעדה הפועלת במקום החל משנת 1994, מאחר שלמסעדה אין קיום ללא המנדפים.
אלוניאל מציינת כי בקשותיה החוזרות ונשנות להפעלת המנדפים וגם ניסיונה לפעול באמצעות העירייה לא הועילו, וחברת התמח”ת עמדה על סירובה. זאת תוך מתן תירוצים מתירוצים שונים וטענות שווא שונות והתחמקויות ממתן מענה של ממש, כאשר אחת הסיבות האפשריות הינה על מנת להביא לסגירת המסעדה במקום.

בית המשפט מתבקש להורות לחברת התמח”ת לחזור ולהפעיל את המנדפים, להצהיר כי אלוניאל פטורה מתשלום דמי ניהול כל עוד לא יופעלו המפוח ומערכת הסינון, וכן להתיר לאלוניאל לפצל את סעדיה על מנת לאפשר לה בעתיד לתבוע מהנתבעת בתביעה כספית נפרדת, נזקים כספיים שנגרמו וייגרמו לה עקב התנהלות הנתבעת  ולפיצויים בגין נזקים אלה אשר היקפם טרם התברר.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*