ועד עובדי מפעל פרי הגליל וההסתדרות פנו לביה”ד לעבודה בטענה שהנהלת המפעל הפרה את הוראות ההסכם הקיבוצי בעניין השי לחג

זאת, בעקבות החלטת הנהלת המפעל להעניק לעובדיו שי חלופי לחג בדמות מארז של שני בקבוקי יין, במקום תווי קניה בשווי של עד 600 שקל כפי שהיה נהוג במשך יותר מ-17 שנה (חלוקת תווי קניה), ללא הסכמת הוועד שהתנגד להחלטת ההנהלה ותוך אפליה פסולה של עובדי המפעל המוסלמים על רקע דתם

עובדי פרי הגליל שובתים במפעל. צילום ארכיון: ההסתדרות

ועד עובדי מפעל פרי הגליל בחצור הגלילית וההסתדרות במרחב גליל עליון פנו לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת למתן צו הצהרתי הקובע כי הנהלת חברת פרי הגליל תעשיות פעלה בעניין השי לחג הפסח הקרוב בניגוד להוראות ההסכם הקיבוצי המיוחד החל על עובדי המפעל, באופן פסול ובניגוד להוראות הדין.

זאת בעקבות החלטת הנהלת המפעל להעניק לעובדיו שי חלופי לחג בדמות מארז של שני בקבוקי יין, וזאת במקום תווי קניה בשווי של עד 600 שקל כפי שהיה נהוג במשך יותר מ-17 שנה (חלוקת תווי קניה לחגים פסח וראש השנה). כל זאת, ללא הסכמת הוועד שהתנגד להחלטת ההנהלה, בחוסר תום לב, ותוך כדי אפליה פסולה ואסורה בין עובדי המפעל המוסלמים על רקע דתם.

לדברי ועד העובדים ההנהלה הסתירה ממנו את כוונתה לחלוקת שי חלופי, הדירה אותו מדיונים שהתקיימו בעניין אם בכלל, לא בחנה ולא בדקה את העדפות העובדים, את השלכות והשפעת ההחלטה על זכויותיהם, והפגיעה העלולה להיגרם להם, והעדיפה את האינטרסים שלה על פני האינטרסים של העובדים.

בנוסף ההחלטה נגועה באפליה פסולה ואסורה על פי דין כלפי עובדי המפעל המוסלמים, עליהם חל איסור מוחלט לצרוך משקה אלכוהולי לרבות יין, ועל כן ההחלטה האמורה מעבר לחוסר הרגישות כלפיהם בחלוקת שי הכולל משקה אלכוהולי, שוללת את זכותם לקבלת שי לחג בשל השתייכותם לעדה המוסלמית.

בבקשה נטען כי החלטת ההנהלה פוגעת בזכויות העובדים שרובם עובדים מוחלשים המשתכרים שכר מינימום ובמערכת יחסי העבודה הקיבוציים במפעל, וכי הזכות לקבלת שי לחג בערכים שנקבעו בהסכם הקיבוצי היא זכות קוגנטית המעוגנת בהסכם הקיבוצי שהנהלת החברה אינה רשאית או מוסמכת לבטלה ו\או לשנותה באופן חד צדדי.

עוד נטען בבקשה כי תווי הקניה נועדו בראש ובראשונה לסייע לעובדים ומשפחותיהם במימון ההוצאות הכספיות שמן הסתם עולות באופן משמעותי בחגים ולקראתם.

בית הדין מתבקש לחייב את הנהלת מפעל פרי הגליל לשלם לעובדיו לאלתר שי לחג בתווי קניה בשווי של עד 600 שקל בהתאם לנקבע בהסכם הקיבוצי המיוחד מחודש מרץ 2007 החל על החברה.

תגובת החברה לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*