הרווח התפעולי של שטראוס עלה ב-7.4% למרות ירידה של 2.1% במכירות

בשוק הקפה בישראל הציגה החברה רבעון שני ברצף של ביצועים חזקים. במחצית הראשונה הפעילות של הקפה עלתה ב-3%, אך הרווח התפעולי זינק ב-44.2%. במזרח אירופה התוצאות ממשיכות להיות חלשות בשל תנאי תחרות מאתגרים ופיחות המטבעות

שטראוס פרסמה בסוף השבוע שעבר את תוצאות של המחצית הראשונה. חברת לאומי שוקי הון מציינת, כי מה שבלט לחיוב זה רבעון שני ברצף הוא השיפור ברווחיות. במחצית הראשונה של השנה הרווח התפעולי (ניהולי) עלה ב-7.4% למרות ירידה של 2.1% במכירות.

בשוק הקפה: בישראל הציגה החברה רבעון שני ברצף של ביצועים מאד חזקים. במחצית הראשונה הפעילות של הקפה עלתה ב-3%, אך הרווח התפעולי זינק ב-44.2%.

בברזיל, על פי לאומי שוקי הון, החברה מתמודדת היטב עם תנאי מאקרו מאתגרים. המכירות ברבעון ירדו כ-6%, אך במונחי מטבע מקומי הן עלו 1.7%, כאשר יש לקחת בחשבון כי מחירי הקפה בברזיל ירדו לאחרונה בשל הירידה במחיר הקפה הירוק. הרווחיות התפעולית עמדה על 10.4%, ירידה בהשוואה ל-11% של הרבעון המקביל, אך עדיין תוצאה מרשימה ושיפור בהשוואה לרבעון הקודם.

במזרח אירופה התוצאות ממשיכות להיות חלשות בשל תנאי תחרות מאתגרים ופיחות המטבעות. בכל מדינה באזור החברה הציגה ירידה במכירות במונחי מטבע מקומי, כאשר פיחות המטבעות החריף עוד יותר את השחיקה, וסך המכירות באזור ירדו כ-13%. השחיקה במחירים הובילה לירידה חדה ברווחיות התפעולית, מ-10.7% ל-7.9%, דבר שהוביל לירידה של כשליש ברווח התפעולי.

בישראל, מגזר הבית ממשיך להציג תוצאות טובות, עם עלייה בנתח שוק בהשוואה לרבעון המקביל, מ-11.7% ל-11.9%. עם זאת, יש לציין כי ביצועי היתר מול השוק הואטו בהשוואה ל-2018 – במחצית הראשונה המכירות של המגזר עלו  ב-2.2%, בהשוואה לגידול של 2.4% עבור השוק. למרות זאת, השנה החברה מצליחה להציג תוצאות חזקות בשל שיפור ברווחיות. נזכיר כי מחיר החלב כבר אינו מעיב על הרווחיות, ומנגד, עליות מחירים של מוצרים תחת פיקוח, התייעלות וירידה במחירי חומרי הגלם הובילו לשיפור ברווחיות. שיעור הרווח התפעולי ברבעון השני עלה מ-8.9% ל-10%, ובמחצית מ-10.9% ל-11.4%. סך הכל הרווח התפעולי במגזר עלה ב-7.3% במחצית ו-15.4% ברבעון.

מטבלים וממרחים בינלאומי: השורה העליונה נותרה ללא שינוי, אך זו הושפעה ממכירות פעילות הסלסה ברבעון השלישי 2018. החברה מדווחת על צמיחה אורגנית של 9.8% ברבעון השני. כמו כן, עליות מחירים, מכירת פעילות הסלסה, ושיפור ביעילות הובילו לעלייה דרמטית בשיעור הרווחיות, מ-11.2% ל-16.7%. סך הכל הרווח התפעולי ברבעון זינק בכ-50%.

שטראוס מים (ללא המיזם בסין). התוצאות היו טובות, עם גידול של 6% במכירות, ושיפור ברווחיות התפעולית, מ-5.9% ל-7.4%.

פעילות המיזם בסין. הצמיחה לדעת לאומי שוקי הון ממשיכה לאכזב, עם עלייה מנוטרלת מטבעות של 5.7% בלבד, כאשר הרווח הנקי נותר ללא שינוי.

שורה תחתונה: סך הכל דוח טוב, כאשר החברה מציגה את יכולתה לנצל את הפורטפוליו הרחב שלה להביא צמיחה למרות נקודות של חולשה. עם זאת, נראה לנו כי לאחר תשואה של קרוב ל-30% מתחילת השנה, המניה כבר מתמחרת היטב את התוצאות.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*