הרווח הנקי של בכורי שדה ברבעון 1 – 10 מיליון שקל

אילן שבע, מנכ״ל החברה: בכורי שדה ממשיכה להציג ביצועים יציבים לאור הסינרגיה בין שלושת מגזרי הפעילות של החברה שמאפשרת לחברה למקסם את יכולותיה וניסיונה כפי שמשתקף בדוחות הניהוליים של החברה. כל זה בצל התקופה המאתגרת שחווה המשק

משאית של ביכורי השדה בנמל חיפה. צילון: דוד שי, ויקימדיה

הכנסות בכורי שדה ברבעון הראשון של שנת  2021 הסתכמו  בכ-379 מיליוני שקל, הרווח התפעולי הסתכם בכ-14.3 מיליוני שקל (15.7 מיליוני שקל לפי דוחות ניהוליים) והרווח הנקי הסתכם בכ-10 מיליוני שקל (12.4 מיליוני שקל לפי דוחות ניהוליים). החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2021 עם תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של כ-53 מיליוני שקל. הדוח פורסם ב-24 במאי.

לדברי אילן שבע, מנכ״ל החברה: ״בכורי שדה ממשיכה להציג ביצועים יציבים לאור הסינרגיה בין שלושת מגזרי הפעילות של החברה שמאפשרת לחברה למקסם את יכולותיה וניסיונה, כפי שמשתקף בדוחות הניהוליים של החברה אשר הוצגו ונותחו בדוח הדירקטוריון של החברה. כל זה בצל התקופה המאתגרת שחווה המשק עקב משבר הקורונה ותחילת פתיחת המשק בהדרגה החל מאמצע חודש מרץ 2021.

“במגזר שיווק והפצת תוצרת חקלאית, החל השוק המוסדי לחזור לפעילות בהדרגתיות והרווח במגזר זה גדל ברבעון לכ-11.1 מיליון שקל לעומת 8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתי המלון נפתחו, מרבית המסעדות חזרו לשגרה אולם עדיין ישנם שווקים שלא חזרו לשגרה לגמרי כדוגמת שוק ההסעדה המוסדי, שהחל לפעול חלקית.

“במגזר הקמעונאי, ההכנסות גדלו לכ-122 מיליון שקל לעומת 113 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול במכירות הוא כתוצאה מפתיחת סניפים חדשים וגידול בפעילות האונליין. נכון להיום, אנו מפעילים 12 סניפים בפריסה ארצית וממשיכים לפעול לפי האסטרטגיה שלנו ולפתוח סניפים חדשים.

“במגזר המימון החוץ בנקאי, ישנה עלייה הדרגתית בתיק האשראי בהתאם לקצב חזרת המשק לשיגרה וזה משתקף ברווח שהצגנו מפעילות זו, הרבעון הסתכם בגידול בהכנסות של כ-1.6 מיליון שקל לעומת 1.1 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2020”.

הירידה בהכנסות ברבעון בראשון היא של כ-5% לעומת הרבעון המקביל. עיקר השינוי נובע מגידול במכירות במגזר הקמעונאות (כ-8.5 מיליוני שקל), ומקיטון במכירות במגזר החקלאות (כ-28.8 מיליוני שקל). הגידול במגזר הקמעונאות נובע מפתיחת ארבעה סניפים חדשים במהלך השנים 2020-2021 ברשת שוק העיר, הגדלת פעילות אתר הסחר המקוון, שיפוץ סניפים וכן כתוצאה ממשבר הקורונה אשר הביא לעלייה במכירות כל סניפי הרשת.

הקיטון במגזר החקלאות נובע בעיקר כתוצאה ממשבר הקורונה אשר הביא לסגירת לקוחות הסקטור המוסדי כגון בתי מלון, אולמות אירועים ועסקים מענף ההסעדה.

למרות הירידה בהכנסות שמרה החברה על רווח גולמי זהה – ושיעור הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-23.9%  לעומת 22.9% ברבעון המקביל אשתקד.שיעור הרווח התפעולי עלה ל-4% לעומת 3.2% ברבעון הראשון של 2020.

על קבוצת בכורי שדה:
לבכורי שדה שלושה תחומי פעילות: הראשון, רכש, שיווק והפצה של תוצרת חקלאית מקומית טרייה וכן יבוא תוצרת חקלאית טרייה; השני, קמעונאות במסגרתו מפעילה החברה את רשת המרכולים “שוק העיר” המונה 12 סניפים ברחבי הארץ ותוכנית התרחבות לסניפים נוספים. כמו כן הרשת מפעילה אתר סחר מקוון. התחום השלישי והאחרון הוא מימון חוץ בנקאי במסגרתו מעניקה החברה אשראי חוץ בנקאי בעיקר ללקוחותיה וספקיה שלה תחת חברה-בת “גרין ארק”.
עיקר פעילות החברה הוא שיווק תוצרת חקלאית וכיום החברה היא הספק גדול  בשוק המוסדי ולחברה לקוחות הכוללים, בין היתר את – צה״ל, את לקוחות בתחום ההסעדה, שירות בתי הסוהר, בתי מלון, מפעלים, בתי אבות ובתי חולים. כמו כן החברה ספק של רשתות השיווק רבות במקביל להיותה הספק של  “שוק העיר”. כמו כן, מספקת החברה ללקוחותיה תוצרת חקלאית בקירור (כדוגמת עשבי תיבול וכו׳).
תחום הפעילות השני של החברה, הכולל הפעלת 12 סניפים של רשת “שוק העיר”. השנה צפויה החברה לפתוח שני סניפים חדשים.
בכורי שדה מעסיקה כ-1,300 עובדים, כ-40% הם עובדי סניפי שוק העיר. בעלי השליטה בחברה, בחלקים שווים, הם האחים אילן שבע (מנכ”ל) וששון שבע (משנה למנכ”ל). פעילות המשפחה החלה בשנת 1952 על ידי אבי המשפחה, מוניר שבע ז”ל, בשוק הסיטונאי בפתח תקווה ולאחר מכן בשוק הסיטונאי בתל אביב.
באשר לעתיד החברה, לבכורי שדה יש מספר תוכניות להמשך צמיחה אורגנית והרחבת פעילותה: בכוונתה להקים מערך של מכירות אונליין של מוצריה; להמשיך להשקיע בתוצרת חקלאית מובחרת (פרימיום); ואף להקים חממה טכנולוגית לתחומי האגרוטק והפודטק בשותפות עם ד”ר עידו שכטר ויצחק נקאר.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*