הראל נתבעת לאחר שנסדק מבנה המושכר לחברות ויסקי בר מוזיאון ואל שרד במתחם שרונה

לטענת התובעות, הראל הכירה באירוע כמקרה ביטוח ושילמה לתובעות מעת לעת תגמולי ביטוח חלקיים בסכום של 350 אלף שקל בלבד

ויסקי בר מוזיאון. מקור: אתר החברה

הראל נתבעת בבית המשפט המחוזי מרכז-לוד לשלם תגמולי ביטוח בסך 2.8 מיליון שקל לחברות אפרים רוגובין מרמת גן ואברהם אירני חברה להשקעות ומסחר מתל אביב. בתביעה נאמר כי התובעות הן בעלים משותפים ב-12 מבני שימור במתחם הטמפלרים שרונה בתל אביב, וכי הראל ביטחה את המבנים הללו ותכולתם בפוליסה משולבת לביטוח אש מורחב ואובדן תוצאתי.

לטענת התובעות, בראשית חודש מרץ 2020 התגלו שקיעות וסדקים באחד מ-12 המבנים שבבעלותן, המושכר לחברות ויסקי בר מוזיאון ואל שרד. בדיקות הנדסיות הצביעו על כך שמקור האירוע הוא ככל הנראה כתוצאה מביצוע עבודות בינוי להקמת מגדל מלון נצבא שרונה, וכן עבודות בינוי להקמת קו הרכבת הקלה, המצויים בסמיכות למבנה האמור.

לדברי התובעות, הן פעלו וטיפלו בנזקים שנתגלו במבנה, וכי השמאי מטעמן, בני עזר, ממשרד עזר שמאות פרטית, מומחים לניהול תביעות ביטוח, העריך את נזקיהן כתוצאה מהאירוע בסך של 2.8 מיליון שקל. התובעות מציינות כי השקיעות במבנה טרם התייצבו עד היום.

בתביעה נאמר כי הראל הכירה באירוע האמור כמקרה ביטוח ושילמה לתובעות מעת לעת תגמולי ביטוח חלקיים בסכום כולל של 350 אלף שקל בלבד.

לטענת התובעות, הן פעלו בניסיון להגיע להבנות עם הראל באשר לאירוע והנזקים שנגרמו בעטיו, אולם הדבר לא הסתייע, ועל כן הן מגישות עתה את תביעתן למיצוי זכויותיהן בגין האירוע מכוח הכיסוי הביטוחי על פי הפוליסה.

לדבריהן כל ניסיון שיהא מצד הראל לחמוק מחבותה על פי חוזה הביטוח יהא מנוגד ללשון הפוליסה, כוונת הצדדים, צפייתם הסבירה וחובת תום הלב בין צדדים לחוזה והוראות הדין.

לא נמסרה תגובת הראל עד סגירת הגיליון.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*