הקריניאן ה-14 של יקב ויתקין

יקב ויתקין מציג לקראת חג הפסח את המהדורה הארבעה עשר של יין הקריניאן גפנים בוגרות ואת מסע ישראלי לבן 2018 המורכב מענבי קולומבר מגפנים בוגרות, גרנאש לבן, רוסאן, ויונייה ומעט גוורצטרמינר

ענבי קריניאן של כרמי יקב ויתקין
ענבי קריניאן של כרמי יקב ויתקין

יקב ויתקין מציג לקראת חג הפסח את המהדורה הארבעה עשר של יין הקריניאן גפנים בוגרות. בציר 2015 ייזכר כבציר ארוך יחסית, שהפיק ענבים מרוכזים אך אלגנטיים, עשירים ומורכבים. לאחר שהיין התיישן מעט בבקבוק ביקב אומרים בביטחון מלא שזהו אחד מיינות הקריניאן הטובים ביותר שהם ייצרו, אם לא הטוב שבהם. היקב מציג לחג גם יין לבן – מסע ישראלי לבן 2018 המורכב מענבי קולומבר מגפנים בוגרות, גרנאש לבן, רוסאן, ויונייה ומעט גוורצטרמינר.

ויתקין קריניאן 2015
ויתקין קריניאן 2015

ויתקין קריניאן גפנים בוגרות 2015

הרכב זני: 100% ענבי קריניאן.

הכרמים: שני כרמים בוגרים, מאזור בנימינה וזיכרון יעקב, כולם ללא השקיה.

ביקב: נבצר ידנית בשבוע השני של חודש ספטמבר 2015. אשכולות הענבים והגרגירים שהיו קטנים כמו בשנים קודמות (בתמונה) נמעכו בעדינות והועברו לתסיסה במכלי נירוסטה, חלקם פתוחים. Punch down (שבירת כובע הקליפות) וערבוב היין נערכו מספר פעמים כל יום במהלך התסיסה האלכוהולית. בהמשך נסחט היין בעדינות והועבר לתסיסה מאלולקטית והתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי, בנפח של 500 ליטר, במטרה לכבד את מאפייני הזן והטרואר, למשך כ-16 חודשים.

רשמי טעימה: ויתקין קריניאן 2015 בעל צבע סגול-רובי ארגמני ואטום, הינו יין עוצמתי, רענן, אלגנטי ועמוק המפגין קשת מרשימה של ארומות  אופייניות לזן הקריניאן כשזיף שחור, רכז רימונים, פטל פרחוניות ומעט אדמתיות. בטעימה הוא בעל מבנה אינטנסיבי, עשיר ומאוזן, עמוק ובעל רעננות תומכת. מורכבות טעמים עצמתיים החל מפירות אדומים ושחורים, מינראליות, בשר צלוי עשבי תיבול ים תיכוניים ופרחוניות. בעל סיומת ארוכה מאוד, מורכבת ומאוזנת,

התאמה לאוכל: ויתקין קריניאן 2015 ילווה היטב מנות בשר כבש ובקר מתובלות, ובעיקר בשר ציד או ברווז, גבינות קשות עזות טעם.

על מנת לשמור על עושר הטעמים שבו, לא עבר היין כל תהליכי סינון והצללה מלבד סינון גס לפני המילוי. מסיבה זאת יכולים להיווצר במשך הזמן משקעים טבעיים שאינם פוגעים באיכותו. בתנאי אכסון נאותים ימשיך לפתח עומק ומורכבות במשך תשע עד 14 שנה משנת הבציר ואף יותר.

טמפרטורת הגשה מומלצת: °18 |  אלכ. בנפח: 13.5% | קלוריות: 75 קק”ל ל-  100גרם.

מחיר – 110 שקל.

מסע ישראלי לבן 2018

מסע לבן 2018
מסע ישראלי לבן 2018

הרכב זני: קולומבר מגפנים בוגרות, גרנאש לבן, רוסאן, ויונייה ומעט גוורצטרמינר

הכרמים: הגרנאש הלבן נבצר מכרם במרום הגליל, הקולומבר והגוורצטרמינר מגיעים משני כרמים סמוכים באזור מורדות הר הכרמל. הרוסאן והויונייה ממורדות הרי יהודה סמוך לעמק האלה.

ביקב: הענבים נבצרו עם שחר בבציר ידני לארגזים קטנים. לאחר סחיטה עדינה התירוש עבר הצללה טבעית ותסיסה אלכוהולית קרה במכלי נירוסטה. חלק קטן מהגרנאש הלבן והויונייה תסס בחביות עץ אלון צרפתי בנפח 500 ליטר. לאחר סיום התסיסה האלכוהולית המשיכו כל היינות להתיישן על השמרים במכלים כמה חודשים לפני בניית היין והמילוי בבקבוקים להוסיף ליין עומק, מרקם ומורכבות ארומאטית.

רשמי טעימה: מסע ישראלי לבן 2018 משלב ארומטיות מקסימה עם רעננות מצוינת, טעמים בולטים של פרי הדר- בעיקר אשכולית טרייה תפוח עץ ירוק, אפרסק לבן ומעט פרחוניות. בפה הוא מפגין רעננות מאוזנת בעוצמת הפרי עם מאפייני פירות קיץ, פרחים ומינרליות תומכת שהופכת אותו ליין אוכל מצוין. הוא יתאים במיוחד ללווי מנות טאפס ים-תיכוניות, דגי ים בתנור, מנות פסטה בשמן זית ושום ותבשילי עוף בעשבי תיבול.

יקב ויתקין השכיל כבר לפני קרוב לשני עשורים להתמקד בייצור יינות מקוריים, מקומיים באיכות הגבוהה ביותר. מאז ועד היום מתמחה היקב ביצור יינות המבוססים זני ענבים ים-תיכוניים מקוריים המדגישים את האקלים והקרקע המקומיים. ייצור יינות ייצור יינות לבנים וורודים המוגשים צוננים הוא חלק מתפיסת עולמנו של התאמת היינות לאקלים, למטבח ולחך המקומי.

אלכוהול – 12.5%

מחיר –  75 שקל.

אשכול בכרם הגרנאש בלאן של יקב ויתקין במרום הגליל. צילום: יח"צ
אשכול בכרם הגרנאש בלאן במרום הגליל לפני שנבצרו ליצירת המסע לבן. צילומים: יח”צ

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*