הפניקס נתבעת לשלם תגמולי ביטוח למסעדת אבו כריסטו בעכו עקב נזקים מקיר שקרס

לטענת אנסטאס טריאנדפילידיס, הבעלים של המסעדה בנמל הדייגים של העיר העתיקה, קיר חומה (קימרון) שאינו שייך למסעדה התמוטט פתאום אל תוך המסעדה וגרם להרס ולנזקים משמעותיים, הן למבנה והן לרכוש. הפניקס טענה, כי לא נמצאה סיבה חיצונית תאונתית לקריסה וכי על פי הערכה המדובר בבלאי

מסעדת אבו כריסטו בנמל עכו. צילום: אתר המסעדה

הפניקס נתבעת לשלם תגמולי ביטוח בסך 725 אלף שקל לאנסטאס טריאנדפילידיס, הבעלים של מסעדת אבו כריסטו המצויה בנמל הדייגים של העיר העתיקה בעכו.

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בחיפה נאמר כי באחד הימים בראשית חודש מאי 2018 אירע מקרה ביטוח כאשר קיר חומה (קימרון) אשר אינו שייך למסעדה התמוטט פתאום אל תוך המסעדה וגרם להרס ולנזקים משמעותיים הן למבנה המסעדה והן לרכוש וציוד שהיה בתוכה.

לדברי התובע בהתאם לפוליסה הוא זכאי לקבלת פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לו בעקבות האירוע וכתוצאה ממנו כתוצאה מאובדן הכנסות / השבתת פעילות המסעדה בהתאם להנחיות הרשויות, ואולם הפניקס דחתה את תביעתו מנימוקים שבינם לבין המצב בשטח אין דבר וחצי דבר, והתנערה מחובתה לפצותו בגין האירוע.

בתביעה נאמר, כי הפניקס טענה במכתב הדחייה, כי לא נמצאה סיבה חיצונית תאונתית לקריסת הקיר, וכי על פי הערכה המדובר בבלאי ובהיחלשות טבעית של הקיר עד לקריסתו.

לדידה של הפניקס, נאמר בתביעה, עסקינן באירוע מתמשך שאינו נופל תחת ההגדרה של אירוע תאונתי מקרי ובלתי צפוי. עוד טענה הפניקס, כי התובע ידע על היחלשות הקיר, פנה לחברה לפיתוח עכו בעלת הנכס, אך לא עשה דבר למניעת קריסת הקיר וגרימת הנזק.

התובע טוען, לעומת זאת, כי האירוע התרחש באופן המזכה אותו בפיצוי לפי תנאי הפוליסה, הוא פעל כפי שהיה צריך לפעול, אין כל דופי בהתנהלותו, ותביעתו בדין יסודה.

מהפניקס נמסר שהם יגיבו על התביעה בבית המשפט.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*