העגלה המלאה: Cust2Mate – עגלת הסופרמרקט שמשנה את כללי המשחק

עגלת הקניות המאוד חכמה של קאסטומייט כבר מתגלגלת לה מעל שנה וחצי ברשת יוחננוף הישראלית ובארה"ב - כמעט שנה ברשת מורטון וויליאמס. היא גם צפויה להגיע לרשתות קרפור ומונופרי הצרפתיות * המנכ"ל גיא מורדוך מציע לצאת למסע קניות חלק, חוויתי ונטול חיכוכים

גיא מורדוך, מנכ"ל קאסטומייט, עם העגלה ברשת קרפור הצרפתית

היתרון העיקרי של עגלת הסופרמרקט פעם היה שאפשר היה להתנייד עליה (כילד) והיא הכילה את כל מה שרצינו לרכוש. היא הייתה מסורבלת והיה צריך מטבע כדי להשתמש בה. היום, מתברר, זה סיפור אחר לגמרי.

גיא מורדוך, מנכ”ל קאסטומייט

עגלת הקניות החכמה Cust2Mate משתמשת בטכנולוגיות היברידיות ופותרת לפחות ארבע סוגיות כואבות מבחינת רשתות השיווק (סופרמרקטים): היא מגדילה את ההכנסות והרווח עם מבצעים מותאמים אישית בעגלה; היא משפרת את שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות; מפחיתה גניבות ומשפרת את היעילות התפעולית בחנות.

מבחינת הלקוחות, יש לה אין ספור יתרונות :היא משנה את חווית הקנייה, מייתרת את הצורך בעמידה בתורים ארוכים כי היא העגלה היחידה שאפשר לשלם בה, מציעה ללקוחות מבצעים וקופונים מותאמים אישית בזמן אמת, מספקת המלצות על פי היסטוריית הרכישות של הקונה ונותנת מידע מקיף על המוצר הרצוי, כולל אזהרות על אלרגנים, מרכיבים, ערך תזונתי, קיימות. העגלה גם מסייעת בניווט כדי למצוא את המוצר המבוקש במסדרונות המרכול.

שאלנו את גיא מורדוך, מנכ”ל קאסטומייט (Cust2Mate), מתי תתחיל עגלת הקסם הזאת להיות פעילה  בארץ או בחו”ל באופן מעשי והוא סיפר שהעגלה כבר פעילה בארץ מעל שנה וחצי ברשת יוחננוף ובארה”ב כמעט שנה ברשת מורטון וויליאמס. לדבריו, “הדור הבא של העגלות, דור 3, בתהליך ייצור ואנחנו כבר היום ספק העגלות הגדול בעולם, עם הכי הרבה עגלות מוטמעות מבין כל המתחרים שלנו”.

– האם בארץ יש הזמנות מעבר לעגלות שנרכשו ברשת יוחננוף והאם רשת קרפור הצרפתית תשתמש בעגלות החכמות בישראל?

גיא מורדוך: “ברשת יוחננוף יש כיום 1,300 עגלות המוטמעות ברשת שלהם. לאחרונה הם הזמינו עוד כ-1,700 עגלות, אשר יסופקו בתחילת 2024 ומדובר בעגלות שלנו מהדור החדש (דור 3). לגבי קרפור, אנחנו עובדים עם קרפור בצרפת. פרסמנו לבורסה לפני כשלושה חודשים שעברנו את הפיילוט שלהם בהצלחה ואנחנו במשא ומתן איתם ל-roll out בחנויות ה-hypermarket שלהם בצרפת. בנוסף אנחנו בתהליכי מכירה עם רשתות קמעונאות נוספות בארץ ובעולם”.

מורדוך מסביר כי Cust2Mate משנה את כללי המשחק של עולם הקמעונאות, מפחיתה את הגנבות ומגבירה את המכירות עם מבצעים מותאמים אישית בעגלה, המפתים את הקונים להפיק את המרב ממבצעים ופריטי מבצע מיוחדים – “טכנולוגיית הפטנט פורצת הדרך שלנו מבטיחה עמידות חזקה ואמינות בלתי מעורערת, מה שהופך אותנו לפתרון הרצוי למסע קניות חלק ונטול חיכוכים”.

עגלה שנסחרת בנסד”ק

כמה עובדות על החברה שהיא הספקית המובילה בעולם של פלטפורמת עגלות חכמות לתחום הקמעונאות: לקאסטומייט יש מטה בישראל ובארה”ב והיא חברה בת של A2Z Smart Technologies הנסחרת בנאסד”ק ובבורסה הקנדית. כ-80% הם בבעלות  A2Z וכ-20% בידי חברת בוכוולטר. החברה מעסיקה 100 עובדים והיא נפרשת על פני ארבע יבשות – עגלות של החברה נמצאות ברשתות בניו יורק, מקסיקו, סינגפור, צרפת וטורקיה. בין השאר היא זכתה בפרס “פתרון מערכת התשלומים הטוב ביותר” של Convert לשנת 2023.

החברה האם גייסה עד היום כ-50 מיליון דולר כאשר חלק גדול מהסכום הלך לקאסטומייט לטובת פיתוח המוצרים.

העגלה החכמה

ערך לקמעונאים

לדברי מורדוך, מדובר במהפכה בחוויית הקנייה בחנות והוא מונה את היתרונות:

* שביעות רצון משופרת של הלקוחות – עגלות חכמות משפרות את שביעות רצון הלקוחות, מטפחות נאמנות באמצעות חוויות מותאמות אישית ונוחות.

* מכירות מוגדלות – עגלות חכמות מספקות לקונים חווית קנייה מותאמת ונוחה, יחד עם שיפור היכולות לקבל מידע על המוצרים – מה שמוביל להגדלת הרכישות והיקפי מכירות גבוהים יותר.

* תובנות נתונים טובות יותר – על ידי איסוף וניתוח של נתונים, על התנהגות לקוחות, כגון העדפות מוצרים ודפוסי קניות, קמעונאים מקבלים תובנות חשובות כדי לשפר את חוויית הקונים, להגדיל את המכירות, לייעל את ניהול המלאי ולקבל החלטות מבוססות נתונים.

* פריסת חנויות אופטימלית תוך שימוש בנתונים מהעגלות חכמות – קמעונאים יכולים לבצע אופטימיזציה של פריסות חנויות ומיקומי מוצרים כדי לשפר את זרימת התנועה ולשפר את חווית הקנייה הכוללת.

* עלויות עבודה מופחתות – תהליך התשלום היעיל מפחית את הצורך בכוח אדם בקופות ובצוות נוסף בדוכני הקופה העצמית (SCO), וכתוצאה מכך – חיסכון בעלויות התפעול עבור הקמעונאי.

מדיה קמעונאית

המהפכה היא גם בתחום המדיה הקמעונאית והפרסומות:

* משלוח מדיה קמעונאית דינמי בזמן אמת. מפרסמים יכולים ליצור קשר עם לקוחות בזמן אמת, להציג מודעות ממוקדות ומבצעים.

* מסך מגע אינטראקטיבי: העגלות החכמות כוללות מסך מגע גדול המאפשר למפרסמים לספק תוכן עשיר ואינטראקטיבי לקונים.

* תובנות מבוססות  נתונים – תובנות מבוססות נתונים מאפשרות למפרסמים במדיה הקמעונאית למנף נתוני התנהגות, העדפות ודפוסי רכישה יקרי ערך של לקוחות.

*המלצות מותאמות אישית: באמצעות ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית, העגלות החכמות מספקות ללקוחות מידע והמלצות רלוונטיות על מוצרים.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*