הנאמנת לחברת אלסקה שפע מאשקלון מבקשת לאפשר לה למכור את החברה בהליך מהיר

לדברי עו"ד סגל, קיים צורך דחוף למכירת נכסי החברה שאינה פעילה מאז יוני אשתקד, בין היתר נוכח העובדה לפיה המפעל והמכונות אינם פועלים חודשים ארוכים, ועל כן נגרם להם נזק רב. סיבה נוספת: עונת הגלידות כבר החלה והחברה כבר מצויה באיחור ניכר לייצור מוצריה לקראת הקיץ ויש חשיבות לביצוע הליך מכר מהיר כדי למנוע פגיעה בכדאיות העסקה

עוה”ד קרן רייכבך סגל הנאמנת לחברת אלסקה שפעמצויה תחת צו פתיחת הליכים) מאזור התעשייה באשקלון המתמחה בייצור ושיווק גלידות ושלגונים, מבקשת מבית המשפט המחוזי בב”ש לאשר לה להתקשר בהסכם למכירת כלל נכסי החברה (ציוד ומכונות במפעל החברה) לחברת שלומי ברנדס ייבוא ושיווק תמורת הסך של 1.4 מיליון שקל.

לדברי עו”ד סגל קיים צורך דחוף למכירת נכסי החברה שאינה פעילה, בין היתר נוכח העובדה לפיה המפעל והמכונות אינם פועלים מזה חודשים ארוכים, ועל כן נגרם נזק רב למכונות (המציעה תידרש להשקיע סכומים נכבדים לתיקונם) וקיים חשש שככל שיחלוף הזמן יינזקו המכונות עוד יותר.

כמו כן בנסיבות אלה, כאשר עונת הגלידות כבר החלה וכאשר מדובר במוצר עונתי והחברה כבר מצויה באיחור ניכר לייצור מוצריה לקראת תקופת הקיץ, יש חשיבות לביצוע הליך מכר מהיר על מנת למנוע פגיעה בכדאיות העסקה וכדי למקסם את שווי נכסי החברה ולחסוך הליכים משפטיים ארוכים שיגרמו לאובדן עונת הגלידות.

הנאמנת מציינת כי שקלה לבקש סמכות לבצע הליך מכר תחרותי, אולם לאור הסכומים המוצעים על ידי המציעה העולים על הסכומים בהערכת השווי של הציוד, ולאור הצורך המיידי למכירת נכסי החברה נראה לנכון היה להגיש לאישור בית המשפט את הסכם המכר.

בנסיבות אלה וחרף העובדה כי לא התקיים הליך הזמנה להציע הצעות ועל רקע העובדה שההצעה היא לתשלום בפריסה ארוכה ביותר, סבורה הנאמנת כי יש לאשר את ההתקשרות עם המציעה.

הנאמנת מדגישה כי הסכם המכר הוא נכון וסביר בהתחשב בנסיבות העניין ונותן תמורה ראויה לנכסי החברה תוך המשך הפעלת המפעל תחת גורם חדש, וכי בנסיבות החריגות של החברה המדובר בפתרון הפרקטי והיעיל לחברה ולנושיה, על אף שהמכר לא נעשה בהליך פרסום כדין והוא בפריסה ארוכה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*