המותג European rice מושק בישראל

מריה נלמפנטי, ראש המחלקה למיזמי מידע וקידום Novacert LTD: האורז מיוצר תחת הפרוטוקולים המחמירים ביותר של האיחוד האירופי בתחום החקלאות, דבר שמבטיח מוצר איכותי ובטיחותי. לאורז טעם ייחודי ומראה בהיר יותר והוא אינו מהונדס גנטית

קלמארי ממולא באורז אירופי ועשבי תיבול

השבוע הושק בישראל המותג European rice – האורז האירופי. לדברי מריה נלמפנטי, ראש המחלקה למיזמי מידע וקידום Novacert LTD – גוף היישום של  European Rice תחת המטריה של האיחוד האירופי: “האיחוד מקדם בשבועות האחרונים תוכנית שמטרתה לשווק אורז בריא ואיכותי יותר במדינות שונות”.

European rice היא למעשה תוכנית שמטרתה לספק מידע ןלקדם את האורז בישראל, ירדן, בריטניה, ו-U.A.E, מסבירה נלמפנטי. “אנו שואפים להפיץ מודעות בקרב הציבור הרחב ואנשי מקצוע בתעשיית המזון, לגבי האותנטיות והייצור הייחודי של האורז האירופי. האורז מיוצר תחת הפרוטוקולים המחמירים ביותר של האיחוד האירופי בתחום החקלאות, דבר שמבטיח מוצר איכותי ובטיחותי מוסמך. התוכנית הוגשה על ידי Easth SA (שותפות עסקית חקלאית של סלוניקי), שמייצגת חזון של תשעה קואופרטיבים חקלאיים של יוון, שחברו יחד כדי להגביר את הערך המוסף של מוצריהם, על ידי אימוץ האסטרטגיה של האיחוד האירופי לאינטגרציה של הייצור החקלאי”.

על פי נלמפנטי, ייחודיות האורז בהשוואה לאורז המיובא כיום לישראל מהמזרח ומטורקיה:

  1. טעם – לאורז המיוצר ביוון יש טעם ייחודי שנוצר בשל השילוב של אדמה ואקלים, ובשל אופי ההשקיה, נוצר לו טעם עם מליחות גבוהה יותר. שדות האורז ממוקמים בעיקר באזור החוף והדלתות של נהרות יוון (קרוב לחוף זה אומר שהאורז היווני עשיר יותר במינרלים ובמליחות שנוצרת מהים עצמו).
  2. מראה – האורז היווני ידוע בדרגת הלובן הגבוהה שלו, כמו כן הוא רך ומבריק בעת הבישול עצמו.
  3. בטיחות – בשל שיטות הגידול, השונות מהשיטות הנהוגות במזרח לדוגמה, וכן בשל אופי החברות המגדלות עצמן, מושגת בטיחות גבוהה יותר באיכות הגעת האורז ובזמינות שלו. מערכות הגידול המקומיות ביוון מתבססות על שיטות חקלאיות המכבדות את הסביבה ומגנות עליה ועל הייצור עצמו
דולמה – על גפן ממולאים באורז ובשר. צילומים מתוך הקמפיין של האורז האירופי

יתרונו הבולט של האורז האירופי החדש, על פי המשווקים, מתבטא אם כן בשלושה אלמנטים: בטיחות המבוססת על שיטות הגידול, איכות גבוהה וטעם ייחודי.

מחיר – האורז החדש יתומחר גבוה יותר מאשר המתחרים על המדפים כרגע בישראל. “יקר יותר לייצר אורז באירופה בשל שכר גבוה יותר לעובדים, עלות גידול גבוהה יותר בשטחים חקלאים, התשומות בשטח, עלויות דלק ושינוע גבוהים ועוד”, מסבירה נלמפנטי.

לדבריה, האורז האירופי בריא יותר – “אורז הוא מקור מצוין לפחמימות מורכבות המהוות מקור אנרגיה חשוב לגופנו. האורז האירופי היווני מיוצר תחת התקנות והפרוטוקולים המחמירים ביותר של האיחוד האירופי. ישנה הקפדה ייתרה על שימוש נכון בחומרי הדברה, דשנים וכל תשומה אחרת בשטח”, מסבירה נלמפנטי. “האורז היווני איננו מהונדס גנטית, עשיר בוויטמינים ובמינרלים, ללא גלוטן (כמו כל אורז), ובטוח לשימוש ולצריכה של צרכנים הסובלים מרגישויות או אלרגיות, ונהדר לשימוש בתזונה מאוזנת. בנוסף, אין בו שומן, כולסטרול והוא ללא תוספות או חומרים משמרים. האורז משמש מקור טוב לגוף של ויטמינים ומינרלים וכן של סיבים”.

הסלוגן להשקה הוא “אורז אירופי – אורז לפסגה!”. “מטרתנו להפיץ מודעות בקרב הציבור הרחב, אך גם מול אנשי מקצוע כגון מומחי מזון, מפיצים וסיטונאים, לגבי האותנטיות, הטעם והייצור הייחודי של האורז האירופי, כמו גם לשפר את התחרותיות של האורז האירופי המיוצר ביוון”, מסבירה נלמפנטי.

פילאף מאורז יווני ופטריות פרא. מתוך חוברת המתכונים של האורז האירופי

נתונים נוספים:

סך ייצור האורז של השותפות העסקית החקלאית של סלוניקי הוא כ-170 אלף טונות (2021) – הוא מייצג יותר מ-65% מסך הייצור היווני (261 אלף טונות בסך הכל).

צריכת האורז בישראל מוערכת ב-160 אלף טונות בשנת 2019, לאחר עלייה של 28% מהשנה הקודמת. הצריכה השנתית היא כ-17.4 קילוגרם לאדם.

הצוות של European rice: מריה נלמפנטי,  קונסטנטינוס ג’אנופולוס – מנכ”ל EASTH SA ו-Christos Tsichitas – נשיא EASTH SA.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*