המועצה האזורית עמק חפר מבקשת להורות על סגירה של מחלבת גד במושב בית יצחק

בפנייה לבית המשפט נאמר כי מדובר בעיסוק ללא רישיון ושימוש אסור ללא היתר על ידי מחלבות גד במהלך השנתיים האחרונות, וכי כנגד בעלי המקרקעין קיים צו בתוקף של ביהמ"ש להפסקת השימוש החורג במקרקעין ובשני המבנים בהם פועלת המחלבה

מחלבת גד. צילום מאתר החברה

המועצה האזורית עמק חפר והוועדה המקומית לתכנון ובנייה עמק חפר מבקשות מבית משפט השלום בנתניה להורות על צו הפסקת שימוש וסגירה של מחלבת גד במושב בית יצחק בשרון לייצור גבינות ומוצרי חלב.

בפנייה לבית המשפט נאמר כי מדובר בעיסוק ללא רישיון ושימוש אסור ללא היתר על ידי חברת מחלבות גד במהלך השנתיים האחרונות, וכי כנגד בעלי המקרקעין קיים צו בתוקף של בית משפט להפסקת השימוש החורג והאסור במקרקעין ובשני המבנים בהם פועלת המחלבה.

ואולם המחלבה ממשיכה בפעילותה המסיבה הפרעה קשה לשכנים (עומס תחבורתי, משאיות הובלה גדולות, רעש, פסולת, תשטיפים וכיו”ב) והטומנת בחובה סיכוני בטיחות חמורים ומטרדים סביבתיים משמעותיים ביותר.

לדברי המועצה האזורית עמק חפר, לא בוצעו הסדרי תנועה חדשים שנועדו להסדיר את תנועת הרכב התפעולי אל מתחם המחלבה הגובל בבתי מגורים, וכי המשאיות הכבדות נכנסות תדיר למתחם באותה דרך גישה צרה בה עושים שימוש גם הדיירים בבתים הסמוכים, מסכנת אותם ואת הציבור הרחב.

בבקשה נאמר כי השכנים מתלוננים חזור ונשנה על פגיעה משמעותית באיכות חייהם ופגיעה משמעותית בבטיחות, וכי הפעילות הבלתי חוקית במקרקעין מתקיימת על אף ולמרות הפסקת תהליך הרישוי להסדרת השימוש החורג, ובניגוד לצו איסור השימוש במקרקעין שנכנס לתוקפו וכי כיום אין אופק תכנוני בטווח קרוב נראה לעין.

בנוסף אין עמידה בעקרונות תפיסת ההפעלה שנקבעה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה עמק חפר על מנת להפחית את החיכוך עם סביבת המגורים הגובלת( שעות פעילות, סוג המשאיות, היקף הכניסה\יציאה של משאיות וכו’). כמו כן לא בוצעה כל פעילות להסדרת ריכוז ופינוי הפסולת, ולא בוצעה כל פעילות לשיקום ופיתוח נופי בין המתחם לבין סביבת המגורים.

לדברי המועצה האזורית, משרד הבריאות התנגד לבקשה למתן רשיון עסק למחלבות גד, דבר המדגיש את החשיבות של השלמת כל האישורים של כל הגורמים לצורך קבלת רישיון עסק.

בפנייה לביהמ”ש נטען עוד כי כיום לא קיים היתר כדין לפעילות המתבצעת על המקרקעין הללו, ואין תכנית מופקדת וכל שכן מאושרת שיש בה כדי להסדיר את השימוש האסור והחורג במבני המחלבה. בנוסף, לא קיים אופק תכנוני בעתיד הנראה לעין מבחינת דיני התכנון והבניה ודיני רישוי עסקים לשימושים ולעיסוק המתבצע כיום במתחם על ידי מחלבות גד השוכרת את המקרקעין.

לדברי המועצה האזורית, מדובר במחלבה הפועלת לאורך שנים ללא רישיון עסק, בהעדר האישורים וההיתרים הנדרשים, ולא ניתן עוד להסכים לביצוע עבירה על החוק באופן מתמשך, ולהשלים עם הפרת צווים שיפוטיים הנובעים ממניעים כלכליים גרידא.

המועצה האזורית מבקשת להפסיק את הזלזול בצווים השיפוטיים ולהסיר את העבירה המונצחת בקיומה והפעלתה של המחלבה, מצב הטומן בחובו סיכוני בטיחות חמורים ומטרדים סביבתיים משמעותיים ביותר, וזאת ללא כל היתכנות בטווח הנראה לעין למתן רישיון להפעלת עסק מסוג זה או להיתר לשימוש חורג.

בחודש מאי אשתקד הגישה המועצה האזורית עמק חפר לבית המשפט כתב אישום כנגד חברת מחלבות גד באשמה של הפעלת המחלבה ללא רישיון עסק מבלי שיש בידיה את האישורים הנדרשים.

תגובת המחלבה: “מחלבת גד קיבלה את הפנייה והיא תטופל בבית המשפט”.

 

2 Comments

  1. הם עובדים במקום 3 שנים ללא רשיון עסק, ב2 מבנים ללא הדברה מבנית, ותחת צו פינוי מבית משפט מאוגוסט, בנוסף, המקום קיבל ב2019 צו פינוי עם הארכה לשנה, והדבר הראשון שבוצע מיידית לאחר קבלת צו הפינוי זה שיפוץ מאסיבי של כל המבנה.
    שופכים ביוב בסמטה, בונים, מרחיבים, צובר גז לא חוקי ועוד הרבה מאוד הפרות של החוק, פשוט מתעלמים מהחוק. ככה תאגיד מתנהל

  2. לא מביו מדוע מפעל גבינות צריך לפעול בשכנות לתושבים ולפגוע באיכות החיים שלהם?
    הגיע הזמן שבעלי ממון יפסיקו לחשוב על עצמם ולנסות לעשות הון על חשבון התושבים.
    יש אזורי תעשיה למפעלים כאלו…

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*