היינות החדשים של יקבי בנימינה

שלושה יינות, שניים בסדרת רזרב: בנימינה רזרב רוסאן כתום, רד בנימינה רוזה גרנאש ובנימינה רזרב ויונייה

יונתן שוטס, היינן הראשי של יקב בנימינה. צילום: אתר היקב

יקבי בנימינה מציגים שלושה יינות חדשים, שניים בסדרת רזרב: בנימינה רזרב רוסאן כתום, רד בנימינה רוזה גרנאש ובנימינה רזרב ויונייה.

בנימינה רזרב רוסאן כתום

יין כתום

בנימינה רזרב, רוסאן כתום, 2018. צילומים: יח”צ

יין זה מיוצר בסגנון יינות כתומים, בהם האשכולות נסחטים בשלמותם ומועברים לתסיסה עם הקליפות בדומה ליינות אדומים וזאת על מנת למצות את עושר הצבעים, הארומות והטעמים הטבעיים הנמצאים בענב ולהעמיק ולהעשיר את גוף היין.
הכרם נמצא במורדות הר מלכישוע בגובה של  כ- 440 מטרים מעל לפני הים ומשקיף על עמק בית שאן מצפון מזרח ועמק יזרעאל מצפון מערב.
הקרקע הינה שילוב של סלעי גיר קשים ורכים, אדמת טרה רוסה ואדמות כהות, והאקלים הים תיכוני באזור מביא כמות משקעים ממוצעת של כ-450 מ”מ בשנה

על אף הקרבה לעמק בית שאן  החם, הגובה מביא לאזור חורף קר ורוחות חזקות המנשבות באופן קבוע לאורך כל השנה ויוצרות אוויר יבש ולילות קרים, מזג אויר התורם להתפתחות הפרי ושמירה על החומציות. הכרם נמצא סמוך לטורבינות הרוח המספקות אנרגיה לישובים בסביבה.

תהליך ייצור היין: ענבי הרוסאן נבצרו במהלך חודש אוגוסט ברמת בשלות אופטימלית ואיזון טוב בהרכב החומצות, הסוכרים והטעמים בענב. החלקה נבצרה בבציר לילי על מנת לשמר סביבה טבעית קרירה עד הגעת הענבים ליקב בשעות הבוקר המוקדמות. הענבים הועברו מיד אל המפריד-ממעך ומשם למיכל תסיסה מנירוסטה עם קליפותיהם.
האשכולות השלמים עברו תסיסה ספונטנית (משמרי הבר של הענב) שהחלה לאחר 72 שעות בהן ישב היין במיכל, ונמשכה כ-10 ימים בטמפ’ של 14-16 מעלות. היין עבר ערבוב (רימונטאז’) 2-3 פעמים ביום למשך כל התסיסה, ולאחר מכן ישב על קליפותיו עוד 20 ימים במיכל.
בסיום התקופה נסחט היין מהקליפות וירד להתיישנות בחביות עץ אלון צרפתי ועץ אקציה למשך 5 חודשים. לאחר תהליכי ייצוב וסינון היין הורכב הבלנד הסופי ובוקבק.

רשמי טעימה: היין מתאפיין בארומות הדריות של קלמנטינות ומשמש, בעל ניחוחות של פרחי יסמין לצד טעמים דבשיים. ליין גוף עשיר ומורכב, בעל טאנינים רכים וחומציות טובה ומאוזנת.

רד בנימינה רוזה גרנאש

רוזה בנימינה, גרנאש, 2019

יין רוזה חצי יבש

הרכב זנים: 100% גרנאש

אזור גידול: גליל תחתון

תהליך ייצור היין: ענבי הגרנאש נבצרו עבור ייצור יין רוזה זה בבציר מוקדם יחסית על מנת לשמר רמת חמיצות טבעית גבוהה ורמת סוכר מתונה. הענבים שהו במגע עם הקליפות מספר שעות עד למיצוי הצבע הרצוי והועברו מיד לסחיטה על מנת להפריד את הקליפות מן התירוש הורוד שהתקבל. המשך התהליך היה זהה לתהליך ייצור של יין לבן הכולל תסיסה במיכל נירוסטה בטמפרטורה נמוכה לשימור ארומות הפרי והמשיך לתהליכי ייצוב, הצללה וסינון שבסיום קיבל היין תוספת של תירוש טבעי שנשמר עוד בשלבים המוקדמים לפני התסיסה וכך נוצר הבלנד הסופי שהועבר לתהליך הבקבוק.

רשמי טעימה: רד בנימינה גרנאש הוא רוזה חצי יבש קליל ופירותי המתאים לערבי קיץ החמימים. היין מתאפיין בגוון ורוד סמוק ובניחוחות של תותים ופריחת הדרים וטעמו מתקתק, פירותי ועדין.

המלצת הגשה: מומלץ להגיש את היין צונן בטמפרטורה של כ-10 מעלות .כאפריטיף או לצד מנות ראשונות קלות ומרעננות כמו סלט עלים ירוקים עם גבינת עיזים ותותים טריים, סביצ’ה דג ים או סושי. יין זה נועד לשתייה בצעירותו בעודו רענן ופירותי ואינו נועד ליישון ארוך טווח.

בנימינה רזרב ויונייה

יין לבן יבש

הרכב זנים: 100% ויונייה

בנימינה רזרב, ויונייה, 2019

אזור גידול: נגב הצפוני

תנאי גידול ואקלים: כרם שומריה שממוקם בין יער דבירה ליער יתיר החלקה נטועה על קרקע שרובה לס חרסית וחול, המשרע היומי החום של היום והלילות הקרירים נותן לפרי אפשרות להתפתח ולהבשיל בצורה אופטימלית.

תהליך יצור היין: מיד עם הגעת הענבים ליקב הם נסחטים בעדינות והתירוש הועבר לשיקוע טבעי למשך הלילה. בהמשך הועבר התירוש לתסיסה קרה במיכל נירוסטה, בטמפרטורה של 140 . תנאים אלו משמרים את הניחוחות העדינים האופייניים לזן זה. חלק מהיין לאחר השיקוע הועבר לתסיסה בחביות עץ אלון צרפתיות. לאחר התסיסה היין נשאב מהחביות ליצירת הבלנד הסופי והמשיך ליצוב סינון ולבקבוק.

רשמי טעימה:בנימינה רזרב ויונייה הוא יין לבן יבש בעל אופי מרענן וקיצי. באף ניכרים ניחוחות של פירות קיץ כגון מנדרינה ואפרסק וכן ארומת ורדים. בטעימה היין יבש ומינראלי, פירותי ועשיר .

המלצת הגשה: יין זה משתלב נהדר עם מנות מן המטבח האסייתי כגון מנות קארי וטריאקי ומנות עוף צלוי לצד אנטיפסטי. בנוסף ויונייה מתלווה נהדר לצד גבינות רבות כגון ברי, קומט וגרוייר. טמפ’ הגשה 8-10°C.

מחירים:

בנימינה רזרב רוסאן כתום מסדרת 18  – 55 שקל.

בנימינה רוזה גראנש 19 – 35 שקל.

בנימינה ויונייה מסדרת רזרב 19 – 55 שקל.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*