לוק אנד לוק מחדשת בתחום הקופסאות הייעודיות לאחסון למזון

בין השאר, Steam hole - קופסאות איחסון מזכוכית קלת משקל, מחוסמת ומלוטשת, עשויה מבורון וסיליקה ועמידה בשבר וניפוץ, לאחסון וחימום המזון ללא הסרת המכסה במיקרוגל

קופסאות מזון מזכוכית לאחסון וחימום, עם פקק לחילוץ אדים של לוק אנד לוק
קופסאות מזון מזכוכית לאחסון וחימום, עם פקק לחילוץ אדים של לוק אנד לוק

רבים אינם יודעים אך שימור המזון הוא למעשה אחת הטכנולוגיות הצבאיות שהתגלגלו לחיי היומיום ושיפרו אותם. הפטנט של שימור מזון בוואקום הומצא כבר בשנת 1810, כשהממשלה הצרפתית הציעה פרס כספי למי שיצליח להציג שיטה זולה ויעילה לשימור מזון. היה זה הממציא הצרפתי ניקולא אפר (Nicolas Appert) שזכה בפרס, כשהציג את שיטתו – שימור מזון בצנצנות זכוכית אטומות בשעם שהורתחו במים. מאז שיטות האיחסון הלכו כמובן והשתכללו.

בשנת 1978 הגיחה לראשונה לעולם היצרנית הקוריאנית לוק אנד לוק (LOCK & LOCK) ששינתה את תפישת איחסון המזון והפכה להיות החברה המשפיעה ביותר שמכתיבה את הטון בענף קופסאות האחסון. החברה, שהוקמה על ידי סנאן אנגובולקו, מייצרת אינספור קופסאות אחסון ייעודיות, מכלי אחסון למזון יבש (קטניות, סוכר, קמח, פסטה, עוגיות, קורנפלקס, פיצוחים, בייגלה ועוד) ועד לכלי אחסון למזון רטוב (תבשילים, סלטים, ירקות ופירות).

קופסאות לאכסון מזון יבש ונוזל בנפרד. צילומים: יח”צ
קופסה מחולקת לאחסון מזון
קופסה מחולקת לאחסון מזון

כל קופסאות המותג עשויות מפלסטיק ומיועדות לשימוש במקרר, במיקרוגל ובמקפיא. הקופסאות כולן נאטמות הרמטית הודות לארבע כנפיהן ולפס הסיליקון המבטיחים מניעת כניסת האוויר לכלי בכך נמנעת התחמצנות המזון.  בחברה מציינים בנוסף, כי כל קופסאות המותג אינן מכילות  ביספנול A  – חומר כימי שנמצא בשימוש רחב בתעשיית הפלסטיק, בעיקר לייצור של פוליקרבונט, פלסטיק קשיח וקל ולו מיוחסת פעילות הדומה לפעילות הורמון האסטרוגן בריכוזים מסוימים, אשר עלולה לזלוג למזון בעת החימום בכלי. הקופסאות עמידות בחום של עד 120 מעלות מקסימום וניתנות לשימוש בתא ההקפאה ללא חשש משברים בשל עמידותן בטמפרטורה נמוכה של עד מינוס 20.

לקראת חגי תשרי משיקה החברה מספר חידושים שנכנסו לתחום האיחסון:

מארז לאחסון דגני בוקר
מארז לאחסון דגני בוקר

Steam hole – קופסאות איחסון מזכוכית קלת משקל (כ-10% קלה יותר מזכוכית רגילה) מחוסמת ומלוטשת מסוג borosilicate, עשויה מבורון וסיליקה ועמידה בשבר וניפוץ, לאחסון וחימום עוצמתי של המזון ללא הסרת המכסה במיקרוגל.

בשל היות הקופסאות מזכוכית הן אינן סופגות טעמים ואין בהן סכנה לאינטראקציה כימית עם המזון. לקופסאות אלו מכסה פלסטיק מיוחד ובו פתח ייעודי לחילוץ האדים המאפשר לחמם את התבשיל בתוך הכלי במיקרוגל כשהוא מכוסה ובכך להרחיק את הקיטור החם ולשמור על לחות המזון.הסדרה  מוצעת בגדלים שונים:  500, 760, 890  ו-1300 מיליליטר ומציעה מכסים בצבעי שחור או לבן.

מחיר: 28-42 שקל.

Inter lock – קופסאות איחסון בפטנט ייחודי המאפשר הברגה של כלי אחסון אחד למשנהו, ובכך חוסך מקום רב. ההברגה בין בסיס למכסה מאפשרת אחסון בניצול מקום מקסימאלי גם בדלת המקרר.

מחיר: 10-20 שקל.

Two ways – במקום לעטוף לבית הספר את דגני הבוקר בשקית ניילון, אפשר לשמור עליהם בתוך קופסת איחסון רב שימושית, מיוחדת ואטומה המאפשרת לשמור בצד אחד את הדגנים ולהבטיח על שמירת טעמם, ומהצד העליון – לאחסן גם את הנוזל המועדף שישלים את הארוחה. (הקופסאות מאפשרות למעשה שילוב של מזון רטוב/יבש. ירקות חתוכים + רוטב לסלט, גרנולה + יוגורט וכדומה).

מחיר: 17 שקל.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*