החברה שהפעילה את מסעדת אווזי בחולון תובעת 5.4 מיליון שקל מחברת הביטוח בעקבות נזקי שריפה

התביעה הוגשה על ידי הנאמנת של החברה, בטענה כי חברת הביטוח שומרה ביטחה את התובעת בפוליסה "בונוס לעסק" ודחתה את חבותה כלפיה מכוח הפוליסה. עוד טוענת התובעת, כי התנהלותה של שומרה הובילה לקריסת בית העסק

זירת השרפה באווזי בחולון. צילום: כיבוי והצלה

שומרה נתבעת בבית המשפט המחוזי מרכז-לוד לשלם תגמולי ביטוח בסך 5.4 מיליון שקל לחברת ע.ש.ר גידול תוצרת חקלאית (בפירוק), אשר הפעילה את מסעדת אווזי ברחוב האורגים בחולון.

בזמנים הרלוונטיים לתביעה, שהוגשה באמצעות הנאמנת של החברה, עו”ד רחל כרמי, מצוין כי המסעדה הייתה בעלת מוניטין רב, אשר נצבר במשך כ-30 שנות פעילות, וכי שומרה ביטחה את התובעת בפוליסה “בונוס לעסק”, וב-6 ביוני 2020 אירעה שריפה במסעדה אשר גרמה לנזקים משמעותיים. בהתאם לממצאי חקירת שירותי הכבאות, הגורם לדליקה היה כשל חשמלי בבית גוף התאורה הנמצא בתקרה מונמכת באולם ההסעדה.

לדברי התובעת, שומרה לא הכירה באירוע כמקרה ביטוח המכוסה על פי הפוליסה ודחתה את חבותה כלפיה מכוח הפוליסה. התובעת מציינת כי שומרה העלתה כלפיה טענות לפיהן היא הסתירה מידע בהצעת הביטוח ו/או כי לא הותקנה במקום מערכת גילוי אש עשן תקינה ו/או כי עסקינן בתביעת מרמה.

התובעת סבורה כי ניסיונה של שומרה לחמוק מהחבות הביטוחית מנוגד ללשון הפוליסה, כוונת הצדדים, צפייתם הסבירה וחובת תום הלב והוראות הדין. לדבריה, משסירבה שומרה לשלם את תגמולי הביטוח, לא היה באפשרותה לעמוד בהתחייבויותיה כלפי הספקים, העובדים, הוצאות הכינון וכל התחייבויות השוטפות של המסעדה.

עוד טוענת התובעת, כי התנהלותה של שומרה הובילה לקריסתה, ובחודש אוקטובר 2021 ניתן צו פירוק כנגדה ומונתה לה נאמנת.

בית המשפט מתבקש לפסוק לתובעת פיצויים ותגמולי ביטוח, בין היתר בגין  אובדן רווחים בסכום מוערך של 3 מיליון שקל, מבנה, ציוד ותכולה, ואובדן מוניטין.

תגובת שומרה לא התקבלה עד סגירת הגיליון.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*