הוריזון גולד השקעות תובעת 17 מיליון שקל מרמי לוי שיווק השקמה בטענה שהרשת לא משלמת את דמי הניהול בקניון מבשרת

לפני כארבעה חודשים הגישה חברת רמי לוי שיווק השקמה תביעה בסך 6.4 מיליון שקלים כנגד חברת הוריזון גולד השקעות בטענה לאי תשלום מלוא התמורה עבור רכישת זכויות במקרקעין עליהם ניצב קניון מבשרת

קניון מבשרת בימים טובים יותר. צילום יח"צ

סיבוב נוסף בסכסוך המשפטי בין בעלי הזכויות בקניון מבשרת במבשרת ציון, איש העסקים רמי לוי וחברת הוריזון גולד השקעות מירושלים. הוריזון שבבעלות עדי סודאי הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעה כספת בסך 17 מיליון שקלים כנגד חברת רמי לוי שיווק השקמה.

בתביעה נטען כי מיום פתיחת הקניון בחודש ספטמבר 2016, ביגוד למוסכם ובהוראת רמי לוי, עושה החברה הציבורית רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה 2006 דין לעצמה, ואינה משלמת כלל את דמי הניהול החודשיים בשיעור של כ-70 שקל למ”ר (שטחו של המרכול הוא 3,614 מ”ר מתוך כ-11 אלף מ”ר שטחי מסחר, דהיינו שליש מכלל שטחי המסחר בקניון) החלים עליה. זאת, לפי הסכם השכירות של סניף רמי לוי הפועל בקניון והמהווה “חנות עוגן” בקניון, וכפועל יוצא מהסכם השותפות, ובכך פוגעת קשות בתפקודו של הקניון.

לטענת הוריזון גולד השקעות, רמי לוי מפר את הסכם השכירות ואינו משלם את דמי הניהול, וגורם בכך לגירעון כספי חמור בפעילות השוטפת של הקניון, וזאת ממניע אישי של הבאת הקניון לגירעון על מנת לרכוש או לדלל את חלקה של החברה בקניון במחיר נמוך, וזאת לטובתו האישית. לדברי הוריזון השקעות, רמי לוי מפעיל טרור כלכלי מה שיאפשר לו על פי תכניתו להשתלט על כל הקניון במחירי הפסד תוך פגיעה כלכלית קשה בה.

בתביעה נאמר, כי הגיעו הדברים לידי כך שבעלי הקניון (התובעת ורמי לוי) אינם מושכים מן הקניון רווחים כלל ואף לא ביצעו שום החזר על חשבון קרן החוב לבנק המלווה מיום פתיחת הקניון. לאור זאת, נטען בתביעה, נדרשו בעלי הקניון להזרים לבנק המלווה בתחילת שנה זו כ-40 מיליון שקלים (20 מיליון שקלים כל אחד) כדי להקטין את קרן החוב.

עוד נטען בתביעה, כי במהלך השנים פנה עדי סודאי לרמי לוי בבקשה לשלם את דמי הניהול, אך ללא הועיל. לדברי התובעת אי תשלום דמי הניהול על ידי רמי לוי גרם לאובדן הזדמנות למכירת זכויות בקניון דהיינו לאי סחירות הזכויות בקניון.

התובעת מציינת, כי הנזקים הנתבעים על ידה במסגרת תביעתה זו אינם כוללים את הנזקים העתידיים אשר ייגרמו לה בגין המשך ההפרות היסודיות של ההסכמים בין הצדדים.

לפני כארבעה חודשים הגישה חברת רמי לוי שיווק השקמה תביעה בסך 6.4 מיליון שקלים כנגד חברת הוריזון גולד השקעות בטענה לאי תשלום מלוא התמורה עבור רכישת זכויות במקרקעין עליהם ניצב קניון מבשרת.

מרמי לוי לא התקבלה תגובה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*