הוגשה בקשה להסכם פשרה בייצוגית נגד לופטהנזה בעניין הארוחות שסופקו בטיסותיה

בבקשה לאישור ייצוגית נטען כי במהלך שביתת חברת הקייטרינג שפעלה בטיסותיה הפרה לופטהנזה את התחייבותה לספק לנוסעים ארוחה מלאה, בניגוד למצגיה. לטענת לופטהנזה אספקת חטיף ו/או כריך בטיסותיה עומדת בהלימה מלאה למצגיה ועם זאת הוסכם על פיצוי בסך של כ-82 אלף אירו לכל קבוצת התובעים

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה בקשה מוסכמת למתן תוקף של פסק דין להסכם הפשרה בתביעה הייצוגית נגד חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה. בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה בסוף חודש דצמבר 2019 נטען כי במהלך שביתת חברת הקייטרינג שפעלה בטיסותיה של החברה מישראל ואליה, הפרה לופטהנזה את התחייבותה לספק לנוסעים ארוחה מלאה (ארוחה חמה הכוללת מנה עיקרית ותוספות). זאת, בניגוד למצגיה לפיהם החברה מספקת ארוחה מלאה במסגרת טיסות אלו.

בתגובה טענה החברה, כי פרסומיה ומצגיה הבהירו כי הארוחות שיסופקו במסגרת טיסותיה למרחק קצר ובינוני (כדוגמת טיסות בקו ישראל-גרמניה) הן חטיף או כריך או ארוחה חמה, ובהתאם משקפים באופן מלא את השירות שסופק במהלך שביתת חברת הקייטרינג.

הצדדים ניהלו משא ומתן ארוך ומורכב בפני המגשרת השופטת בדימוס הילה גרסטל, בעקבותיו הגיעו להסכם פשרה על פי המלצתה של גרסטל. בהסכם נאמר כי על אף שכאמור לטענת לופטהנזה אספקת חטיף ו/או כריך בטיסותיה בקו ישראל-גרמניה עומדת בהלימה מלאה למצגיה והתחייבותה, הסכימו הצדדים כי לופטהנזה תקצה פיצוי בשווי של 5 אירו לנוסע אשר טס בטיסותיה במהלך שביתת חברת הקייטרינג ובסך הכול סך של כ-82 אלף אירו לכל קבצת התובעים המיוצגים.

עוד הוסכם, כי לנוכח הקושי באיתור זהות הנוסעים תשלם לופטהנזה את סך הפיצוי במזומן לקרן לניהול וחלוקת כספים. למגישי הבקשה, ד”ר ישי וואהל וד”ר יעקב משיח ישולם גמול של 3,275 אירו, ולבא כוחם עו”ד דוד שוורצבאום ישולם שכר טרחה של 14,735 אירו.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*