10 עצות כיצד לתחזק את מכונת הקפה האוטומטית

יורה (Jura) משווייץ משיקה בימים אלו מכונת קפה פרימיום עם מסך TFT המאפשר צפייה בתהליך ההכנה של עשרה סוגי משקאות קפה. וגם - לאור העובדה שבישראל אחד מכל 10 ישראלים מחזיק בממוצע מכונת קפה, מגיש עופר כורם, מנהל מותג יורה ישראל, עצות כיצד לתחזק את מכונת הקפה

מכונת הקפה של יורה

לאור העובדה שבישראל אחד מכל 10 ישראלים מחזיק בממוצע מכונת קפה ולנוכח הנתונים: בישראל יש כיום כ-750 אלף מכונות קפה, מתוכן כ-600 אלף בבתים פרטיים וכ-150 אלף במשרדים ובשוק המוסדי (כ-30% מתוכן מכונות קפה אוטומטיות), מגיש עופר כורם, מנהל מותג יורה ישראל, 10 עצות חשובות כיצד לתחזק את מכונת הקפה האוטומטית. מכונת קפה אוטומטית טוחנת את פולי הקפה, חולטת את הקפה הטחון, מקציפה את החלב ומוזגת את המשקה ישירות לכוס. על מנת לקבל את כוס הקפה האיכותי הטעים והבריא ביותר, כפי שהלקוח רגיל לשתות, עליו להשתמש בה בצורה נכונה, לתחזק אותה ולהקפיד על מספר כללי אצבע:

  1. סוגי קפה: מכונת הקפה האוטומטית חולטת פולי קפה אך באפשרותה גם לחלוט קפה לאספרסו שנטחן מראש. קיימים סוגים רבים של קפה ממקורות שונים בטעמים שונים החשוב מכל הוא להשתמש בקפה איכותי, שעבר סינון קפדני והוא ללא “גופים זרים” כגון אבנים קטנות או קליפות ממעטפת פול הקפה וכו’. גופים זרים אלו עלולים לפגוע בטעמו של משקה הקפה אך גם ובעיקר במטחנה האינטגרלית שנמצאת במכונת הקפה.
  2. מים: 98% ממשקה האספרסו הם המים ולכן יש להשתמש במים טריים שעברו סינון. מים טעימים בהכרח ישפרו את טעמו של האספרסו לכן רצוי להשתמש במסנן ייעודי שממוקם בתוך מיכל המים של המכונה – תפקידו לסנן טעמי לואי שמקורם בחומרים המומסים במים כגון – כלור ופלואור, לסנן מוצקים שונים כגון שאריות חלודה או מתכות כבדות וכן לנטרל חיידקים או פיטריות שעלולים לחדור למי השתייה שלנו מהברז. משום כך יש כאמור להשתמש במסנן אך להקפיד להחליפו כאשר צג המכונה מורה על כך.
  3. אבנית: במשך הזמן ועם השימוש במכונה, נוצרת שכבת אבנית בדוד המים ובחיבורי הצינורות השונים. היווצרותה של האבנית היא כתוצאה מהמינרלים שמומסים במים ומאידוי וחימום הדוד. האבנית עלולה לגרום, במקרים קיצוניים ,לנזילות מים ולהורדת הטמפרטורה במשקאות הקפה עקב היותה שכבת בידוד בתוך הדוד. טמפרטורה נמוכה תפגום בהיווצרות הקרמה ובהנאתו של המשתמש. על מנת להתגבר על בעיה זו ניתן להשתמש במסננים הייעודיים של מכונת הקפה או לבצע את פעולת ניקויי האבנית עם חומר מיוחד המסיר את האבנית. פעולה זו מתבצעת על ידי המכונה בצורה אוטומטית אך יש צורך לדעת כיצד ומתי להפעילה.
  1. ניקוי פנימי של המכונה מלכלוך ושומנים: במהלך השימוש במכונת הקפה, נצבר לכלוך שומני שמקורו מפולי הקפה. לכלוך זה עלול לפגום בפעולתה התקינה של המכונה, בטעמו של משקה הקפה וכן לצבור חיידקים ועובש. משום כך חשוב להשתמש בכדורי הניקיון הייעודיים של מכונת הקפה. כדורים אלו תפקידם לנקות ולחטא את פנים המכונה ובכך לוודא שטעמו של משקה הקפה לא יפגע
  2. ניקוי שאריות החלב: משקאות על בסיס חלב מחייבות ניקוי קפדני ומידי של מערכת ההקצפה. פעולה זו ניתנת לביצוע פשוט וקל או על ידי פירוק חלקי המקציף ושטיפתם במים או על ידי הפעלת תוכנית ניקיון למקציף חלב שעורכת כ-2 דקות בממצע. בתום התהליך המערכת נקייה ומחוטאת ומוכנה לעבודה.
  1. ניקוי חיצוני כללי של המכונה: מכונת הקפה הינה מכשיר חשמלי אשר הושקעו בו שעות חשיבה רבות לא רק מבחינת הפונקציונליות, קלות התפעול ואיכות החומרים  אלא גם ובעיקר מבחינת העיצוב הכללי והצורה החיצונית. רוב שעות היממה המכונה עומדת במקומה על השיש כאשר יופייה החיצוני משדרג את המטבח כולו. משום כך יש להקפיד על ניקוי חיצוני משאריות נוזל הקפה או החלב הניתזות לעיתים על משטח המכונה ופוגמים בחזות ובמראה המרהיב של המכונה.
  1. מטחנת הקפה: טחינת פולי הקפה לרמה הנכונה הינה פעולה פשוטה אך בעלת חשיבות מרובה, האחראי על כך היא המטחנה האינטגרלית במכונת הקפה האוטומטית. את עובי הטחינה יש לקבוע לרמה אופטימאלית וזאת באמצעות סיבוב כפתור הטחינה: טחינה גסה מדי נותנת תוצאה של קפה חלש שלא מוצא עד תומו, ללא גוף וקרמה ואילו טחינה דקה מדי עלולה לסתום את יחידת החליטה ולהיווצרות שכבות לכלוך שמקורה משומני הקפה.
  1. מתח חשמלי יציב: מכונת הקפה הינה מכשיר חשמלי המשלב בתוכו רכיבים חשמליים רבים כגון: דודים, מטחנות, מנועים שונים, מפסקים-חשמליים, וסתים-חשמליים, משאבות וכו’. רכיבים אלו נועדו לעבוד לאורך זמן רב ביחד עם מים , קפה וחלב. על מנת לאפשר למכונה לתפקד ביעילות וללא בעיות שעלולות לנבוע ממתח חשמלי לא יציב – אנו ממליצים לרכוש רכיב חשמלי ששמו מישר מתח.  תפקידו לשמור על המכונה ובייחוד על הרכיבים החשמליים שבה וזאת כאשר ישנה עלייה חדה ופתאומית במתח החשמלי. עלייה במתח עלולה להתרחש לאחר נפילת מתח כללית בתקופת החורף עקב ברקים הגורמים להפסקות חשמל.
  2. סביבת עבודה נקיה ויבשה: סביבת מכונת הקפה הטבעית היא על השיש במטבח, סביבה זו נמצאת בסמיכות למקורות מזון שונים. שאריות מזון שאינם מטופלים כראוי עלולים להביא איתם מזיקים שונים ולכלוך שאינם מטיבים עם מכשירים חשמליים בכלל או מכונות קפה בפרט. משום כך יש תמיד להקפיד על סביבה נקייה ויבשה.
  1. חשוב לשמור על תעודת האחריות – אם קורית תקלה אפשר יהיה בהישג יד ליצור קשר עם מעבדת השירות ולבצע את התיקון אך ורק אצל היבואן הרשמי.
    הצג של ENA8-JURA

    חברת יורה (Jura) משווייץ יצרנית ומשווקת מכונות קפה פרימיום משיקה בימים אלו בעולם ובישראל את הדור הבא של מכונות הקפה – מכונה עם מסך המאפשר צפייה בתהליך הכנת הקפה. מכונת הקפה החדשה מאפשרת בלחיצת כפתור אחת הכנת 10 סוגי משקאות קפה שונים’ כולל טחינת פולי הקפה.

    המכונה עם מסך TFT בגודל 2.8 אינץ’ המאפשר, כאמור,  צפייה בתהליך הכנת הקפה – מכונת JURA ENA8. המכונה קטנה – במידות 27 ס”מ / 32 ס”מ ועומק 44 ס”מ. משווקת בישראל על ידי חברת י. פפר, נציגת יורה בישראל.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*