האמן הישראלי איתמר גלבוע הציג בוועידת האקלים בגלזגו מיצב על בזבוז מזון והשלכותיו

את המיצב, שכלל פסלים לבנים של מוצרי מזון מבוזבז בתוך חממה שקופה, יצר גלבוע בחסות המותג Hellman's. הלמנס פועל במדינות רבות להעלאת המודעות לנושא בקרב צרכנים ומוסדות, ולמתן כלים לצמצום בזבוז המזון בכל בית ובית

המיצג של איתמר גלבוע בגלזגו בחסות הלמנס. צילום: יח"צ הלמנס

לוועידת האקלים הבין-לאומית בגלזגו שתתקיים עד ה-12 בנובמבר יש זווית ישראלית נוספת מלבד המשלחת הגדולה שהוביל ראש הממשלה נפתלי בנט. האמן איתמר גלבוע, ישראלי שמתגורר כיום בהולנד, התפרסם בשנים האחרונות ברחבי העולם בזכות עבודותיו בנושא מזון, רעב וסביבה והוא מציג בגלזגו.

לקראת ועידת האקלים בגלזגו, חבר גלבוע אל מותג Hellman’s הגלובאלי, שפועל במטרה להציף את נושא בזבוז מזון ולפעול למען מניעתו, ויצר את אפקט המזון המבוזבז – The food waste effect  – מיצג אומנותי וויזואלי של 403 פסלים של מוצרי מזון הנמצאים על שולחן’ בתוך חממה שקופה. מברוקולי עד אבוקדו, מעגבניות עד לחם – הפריטים שיצר גלבוע מייצגים 117 ק”ג של מזון מבוזבז – הכמות  שזורקת משפחה ממוצעת בבריטניה (המארחת את הוועידה) מדי חצי שנה.

מיצג המזון המבוזבז של גלבוע

את פריטי המזון מאירה תאורת לד מיוחדת ומוזרם מידע על השפעת בזבוז המזון על גזי החממה וכתוצאה מכך – ההתחממות הגלובלית.

תחילת הקריירה של גלבוע הייתה בכלל בהייטק הישראלי, אולם בעקבות התפוצצות בועת ההייטק בישראל, בשנת 2000, היגר להולנד, ובה הפך לאמן פעיל ונחשב שעוסק בעיקר בתיעודים אומנותיים של צריכת המזון וההשפעה שלה על האדם והסביבה.

המיצג של איתמר גלבוע בגלזגו בחסות הלמנס. צילומים: יח”צ הלמנס

המיצב האמנותי מסביר למבקרים את הקשר בין בזבוז מזון לבין סוגיות אקולוגיות שונות וממחיש כיצד יכולים כל אחת ואחת מאיתנו באופן אישי לצמצם את היקפי התופעה. כך למשל מסביר המיצב, כי אם המזון המבוזבז היה מדינה, היא הייתה ניצבת במקום השלישי בעולם בפליטת גזי חממה.

התמיכה של Hellman’s במיצב של גלבוע מבטאת את מחויבותו של המותג הגלובלי לפעול  לצמצום בזבוז מזון ברחבי העולם. כחלק מאג’נדה זו, הלמנס פועל במדינות רבות להעלאת המודעות לנושא בקרב צרכנים ומוסדות, ולמתן כלים לצמצום בזבוז המזון בכל בית ובית. כך למשל, הקימה החברה מיזם עסקי הנקרא “רפורמת המזון לקיימות ובריאות”, שמטרתו היא הפחתה למחצית של בזבוז מזון על ידי צרכנים, לצד הפחתה של בזבוז גם בתהליכי ייצור המזון שמקיימת החברה עצמה. יחד עם שותפים מקומיים במדינות השונות, מהלכים פרסומיים של החברה בעשרות שפות ופעולות פנימיות וחיצוניות נוספות  – מאמינה החברה שאפשר לייצר שינוי אמיתי והשפעה מיידית על הסביבה שבה חיים כולנו.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*