דור אלון נתבעת על ידי אלון רבוע כחול בטענה לחוב בגין דמי שימוש ראויים בסימני המסחר “אלון” ו”אלונית”

בתביעה על סך 60 מיליון שקל נטען כי אי התשלום של דור אלון מהווה התעשרות שלא כדין * עוד צוין בתביעה כי בימים אלו מתנהל מו"מ לשם הסדרת השימוש בסימני המסחר והתשלום בגין שימוש זה * תגובת דור אלון, בין השאר: התביעה הוגשה כאקט משפטי וחשבונאי נדרש, על מנת לאפשר לצדדים למצות את המשא ומתן ביניהן ללא חשש התיישנות זכויות התובעות

חברת אקסטרה אחזקות ישראל המחזיקה בחברת אלון רבוע כחול ישראל, והנשלטת על ידי איש העסקים מרדכי (מוטי) בן משה, הגישה תביעה על סך 60 מיליון שקל כנגד חברת דור אלון אנרגיה בישראל (1988). זאת, בטענה לחוב בגין דמי שימוש ראויים בסימני המסחר אלון ו-אלונית שאינם בבעלותה לצורך פעילות הדלק וחנויות הנוחות שלה.

בתביעה נאמר כי סימני המסחר הם בעלי ערך כלכלי רב והם מהווים נכס שיווקי חשוב ביותר של דור אלון, כך שברור כי השימוש של דור אלון בהם מזכה את בעלי הזכויות בקבלת תשלום, כפי שאכן נעשה לאורך שנים ובסכומים גבוהים.

לדברי התובעת, דור אלון הצהירה בדוחותיה על כך שלא שילמה את התמורה בגין השימוש בסימני המסחר האמורים במהלך שבע השנים האחרונות. זאת, לאחר שבמשך 12 שנים היא שילמה בעבור השימוש בסימני המסחר בהתאם להסכמי הניהול בינה לבין אלון חברת הדלק לישראל, וכי בימים אלו היא מנהלת משא ומתן מול אלון רבוע כחול לישראל, בעלת סימני המסחר, לשם הסדרת השימוש בסימני המסחר והתשלום בגין שימוש זה.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בת”א נטען כי אי התשלום של דור אלון את דמי השימוש הראויים בעבור השימוש בסימני המסחר, מהווה התעשרות שלא כדין שלה על חשבונה של אלון רבוע כחול ישראל, בעלת הזכויות בסימני המסחר. אי לכך מוגשת תביעה זו לקבלת התשלום הראוי בעבור השימוש שעושה דור אלון בסימני המסחר מכוח עילת עשיית עושר ולא במשפט, שבדין הישראלי.

דור אלון מפעילה תחנות דלק תחת המותג דור אלון, שבמרביתן קיימות גם חנויות נוחות תחת המותגים אלונית, סופר אלונית, ומיני סופר אלונית” וכן רשת חנויות בתי קפה תחת המותג SI. בנוסף מפעילה החברה חנויות עצמאיות לממכר קמעונאי של מזון ומוצרי צריכה תחת המותגים: AM:PM, סופר אלונית, אלונית בקיבוץ, ואלונית במושב. תחת תחום זה ניתן לכלול גם הפעלת מסעדות באופן ישיר ובזכיינות תחת המותגים: Moses, BBB, ו-BURGERIM.

עוד מתבקש בת המשפט להצהיר כי כל עוד עושה חברת דור אלון שימוש בסימני המסחר אלון ואלונית, עליה לשלם לבעלת הסימנים (אלון רבוע כחול ישראל) דמי שימוש בסך 2.125 מיליון שקל לרבעון.

תגובת דור אלון:

“נכס סימני המסחר של דור אלון היה בבעלות ‘אלון ישראל’ עוד בטרם החברה נרכשה ע”י מוטי בן משה. משכך, הנכס נרכש בנפרד מדור אלון ושולמו עבורו סכומים טבין ותקילין.

“לאור הקפדה על ממשל תאגידי, היקף התשלומים נקבע בהליך מושכל על בסיס עבודות של פירמת רו”ח מהטופ-5 ושני פרופסורים מהמובילים בתחומם כמעריכי חוץ וזאת באישור ועדות הביקורת, הן מטעם דור אלון והן מטעם אלון רבוע כחול.

“התביעה, כפי שצוין בדיווח המיידי של אלון רבוע כחול, הוגשה כאקט משפטי וחשבונאי נדרש, על מנת לאפשר לצדדים למצות את המשא ומתן ללא חשש התיישנות זכויות התובעות”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*